DOMÁCÍ ÚKOLY
3. 9. PS PRV str. 6 / cv.2 - na úterý 15. 9.
V prvním týdnu nemáme žádné písemné úkoly, pouze čtení.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------- 3. třída ----------------------------------
9. 3. ČJ uč. s.59 / 10 - přepsat do sešitu Psaní D
4. 3. PS ČJ s. 44 / 4 + cv.6 si připravit na zítřejší diktát; list z PRV na pondělí 9. 3.
3. 3. kartičky s příklady - na rozstříhání a trénovat doma dle potřeby zpaměti
2. 3. ČJ SPN s. 14/8; PRV PS - s. 44 - na středu
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
18. 2. Poč.zp. 2) s.12 / sloupeček 45
17. 2. PRV - list NAŠE VLAST - na středu 19. 2.
13. 2. pracovní list DOMOV - na pondělí 17. 2.; kdo neměl v pořádku úkol v ČJ SPN, dokončit
12. 2. ČJ SPN s. 9 - celá
10. 2. ČJ SPN s. 7/3 a s. 8/4 - viz cvičení s.7/1,2; PS PRV s. 41/ 2 - obrázek na středu 12.2.
--------------------------------------------------------------------------------
28. 1. Počítáme zpaměti 2 str. 6 / sloupeček 24
27. 1. Písanka 2. díl str.3
21. 1. ČJ SPN s. 3 - vybarvit dle návodu
20. 1. PS ČJ s. 35/7 - doplnit slova do vět, označit slabikotvorné r a l hnědou pastelkou; mohou si vybarvit obrázky
16. 1. PS ČJ s. 31/2
15. 1. děti, které měly v pořádku včerejší práci /dokončovat měly doma, kdo nestihl/, dnes nemají úkol; ostatní dokončí práci ze včera a vypracují cv. 5 - vše PS ČJ s.28
14.1. kdo nestihl ve škole, dokončí PS ČJ str. 28/2; naučit se říkadlo na tvrdé souhlásky - je vlepené v Diáři
13.1. Pravopisné pětiminutovky s.1 /2.sloupeček
8. 1. PRV - PS s.35 - na pondělí 13.1.
7.1. kopie - jsou na ní tři témata - každý den zpracovat jedno /kresba a text/ - přinést v pátek 10.1.
---------------------------------------------------------------------------
11. 12. PS MAT s. 30 / 7 - na zítra; PS PRV s. 31 - na pondělí 16.12.
10.12. PS ČJ s. 21/3
9. 12. PS PRV s. 28 / 2 - na zítra / máme PRV místo TV
5. 12. PS ČJ str. 18/ 8 a) b)
4. 12. PS ČJ s. 19 / 2; na 9. 12. PS PRV s. 27 - příprava na prověrku
3. 12. PZ str.23 / sloupeček 68 - na středu
2. 12. PS MAT s. 27/17 - stačí donést ve středu; děti, které neměly na dnešek úkol z PRV mají donést VE STŘEDU!!! PS s. 24
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
25. 11. PS ČJ str. 16 / 9
19. 11. PS MAT str. 16/17
18. 11. počítat příklady 3x
14. 11. Písanka s. 19 a)
13. 11. není DÚ, ale děti, které neměly v pořádku úkoly z PRV nebo ze včerejší Písanky je mají dodělat; čtení
12. 11. Písanka /koník/ str. 29 - 1. část
11. 11. příklady 3x
7. 11. nové příklady; počítat vše 3x
na 11. 11. PRV PS str. 20/ 3; příprava na test PTÁCI
6. 11. MAT učebnice str. 24 / cv. 4 - přepsat příklady do sešitu /sloupeček/
5. 11. Písanka str.14
4. 11. dopsat si do Kalendáře k události Dušičky
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
24. 10. PS MAT s.13 / 5 - k zadaným číslům přičítat čísla podle hodu kostkou; zítra se zkouší báseň
23. 10. MAT - kopie s. 4/cv. 6
22. 10. báseň uč. ČJ str. 19/3a - zpaměti na pátek
21. 10. nové příklady; počítat vše 3x
17. 10. počítat příklady 3x; DONÉST VĚCI NA PÁTEK - karton A4; vlna
16. 10. dnes není DÚ
15. 10. učebnice ČJ str. 16/ 2 a), b)
14. 10. nové příklady; počítat všechny ústně
10. 10. nové příklady na rozstříhání; počítat všechny příklady ústně
9. 10. PS PRV s. 18 na pondělí 14. 10.; PS ČJ str. 8 / 5
8. 10. příklady - počítat ústně 2-3x; podepsat do Diáře
7. 10. PS ČJ str. 8/ 1,2,3; abeceda A - Ž /takže celá /
3. 10. ústně procvičovat abecedu A - V; podepsat do Diáře
2. 10. učebnice ČJ str. 18/2 - věty přepsat do sešitu Psaní; abeceda A - V
---- na pátek 4. 10. přinést 1 středně velkou bramboru ---------
1. 10. Písanka s. 5
30. 9. učebnice MAT str.11 - příklady ve sloupečku vypočítat ÚSTNĚ 3x; podpis do Diáře
opakovat abecedu A - P
26. 9. abeceda K - P; PS ČJ str. 7/13
25. 9. PS PRV s.8/1,2; opakovat abecedu A-J
24. 9. platí úkol z matematiky ze včera; abeceda A - J /zpaměti/; PŘINÉST SI KNIHU, KTEROU ČTU DOMA
23. 9. PS MAT s.11/25; začínáme se učit abecedu - á, bé, cé, čé, dé, ďé - zpaměti
16. 9. PS PRV str. 7/1,2 - na středu 18.9.
11. 9. PS ČJ str. 6/ cv. 9 a.b.c
9. a 10. 9. hrát hru v učebnici Prvouky str. 5 - procvičit si měsíce, dny, roční období, ovoce, zelenina, stromy... :-) Prosím podepište do Diáře, že jste s dětmi hru hráli. Děkuji.
5. 9. PS ČJ str. 4/ 1,2,3
4. 9. PZ str.2/sloupeček 4; číst
3. 9. dnes není domácí úkol - mají si užít hezké počasí venku ;-)
2. 9. mají úkol pouze rodiče ;-) a to vyplnit přihlášky na obědy, do družiny a údaje v Diáři - zejména adresu a telefonní čísla na zákonné zástupce. Od zítřka už budou mít úkoly zase vaše děti :)
Jak se chystat doma do školy,
když jsme druháci
- denně hlasitě číst; zařazovat také vlastní tiché čtení – ať vám dítě poté řekne, o čem četlo
- napsat si domácí úkol – ve dnech pondělí – čtvrtek; zadání si děti píší do Diáře, úkoly vypracují buď samostatně a rodič poté zkontroluje nebo pracuje dítě s rodičem; rodiče prosím o podpis pod každým úkolem
Proč dostávají děti úkol?
1) proto, aby se učily odpovědnosti – mám povinnost a musím ji splnit
2) proto, že si něco potřebují procvičit, zopakovat, upevnit…
3) proto, aby rodiče měli představu o tom, co se ve škole učíme a zda to dětem jde nebo zda potřebují pomoc
- když mají děti jako úkol počítání na kartičkách apod., skutečně procvičit; automatizace matematických spojů je velmi důležitá
- nachystat aktovku podle rozvrhu; zkontrolovat penál, ořezat tužky/pastelky nebo doplnit, co chybí
Celá příprava by neměla přesáhnout 30 minut. Pokud dítě rádo čte, může samozřejmě číst i mimo přípravu do školy. Takový stav je ideální J
͋
......................................................................................................................................................................................................
24. 4. Číst v učebnici str. 32 - 2x nahlas
23. 4. Písanka - označeno *
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. dubna nové příklady na pamětné počítání - rozstříhat a přidat si do krabičky - počítat zpaměti co nejčastěji /ideálně denně 2x/;
Písanka / sešit - slova - na pátek; číst si vlastní knížku
2. dubna Už čteme str. 25 - text MEDVÍDCI + odpovědi; REFERÁT - SAVCI na pondělí 8.4.
1. dubna Už čteme str. 24 - 3 texty označené *; Písanka - označeno *
27. března počítat ústně příklady na kartičkách - 2x; NA PÁTEK nový sešit PSANÍ - předepsaná slova
26. března nový projekt MŮJ PRVNÍ ATLAS ŽIVOČICHŮ - nakreslit/nalepit obrázky oblíbených zvířat : JÁ, MAMKA, TATÍNEK, SESTRA ... BABIČKA....prostě kdo je po ruce. Děti kreslí za sebe a ostatní taky!!! :-) Pokud máte obal, sešit dětem obalte.
20. března Písanka s. 6 - NA ZÍTRA - písanku donést do školy; ČTENÍ - s.20 - NA PÁTEK
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. března Písanka s. 2 - označené 2 řádky - také na pátek!
5. března Matematika s. 20 úloha s penězi - je až na pátek!
Písanka s. 1 - označené 2 řádky - je na zítra
číst si "co chci"
4. března rozstříhat příklady - uložit si doma do krabičky - 2x vypočítat ústně s rodičem, prarodičem... - schovat na příště
číst si "co chci" ;-)
27.-28. února Už čteme... s. 13 - přečíst a vyřešit hádanky /obrázky jsou nápověda/, na linky napsat odpovědi
26. února na listě číst 2 sloupečky slov s bě, pě, vě, mě
25. února číst si ČTENÁŘSKÝ SLIB; kdo chce, může ho podepsat
víkend 22. - 24. 2. prosím o čtení slov na listě - jen 1. sloupeček; slabiky bě, pě, vě, mě máme označeny a čteme je jako celek!
21. února Hrajeme si ve škole i doma s. 72 - sloupeček NĚ/NE
20. února Hrajeme si ve škole i doma s. 72 - sloupeček TE/TĚ
19. února Hrajeme si ve škole i doma s. 72 - sloupeček DĚ/DE
18. února Už čteme ... s. 8 - věty; Matematika s. 18 - 2 sloupečky příkladů
14. února Už čteme a píšeme sami str. 6 - viz předchozí den; trénovat si řadu čísel 11 - 20 /ne vyjmenovat, ale napsat a přečíst/
13. února Už čteme a píšeme sami str. 6 - vybarvená písmenka /tzn. D - Ž/ číst 3x;
Matematika str. 16 - psát čísla 18, 19, 20 - vždy první dva řádky /viz předchozí čísla/
12. února Hrajeme si str. 60; Už čteme a píšeme sami str. 6 - vybarvená písmenka číst 3x
11. února Už čteme a píšeme sami str. 5 - K, V, P, H - nově zkoušíme číst takto: 1x hláskovat, 1x s jazykem mezi zuby - tiše,
1x jak nejlíp to umím
Početník str. 21 - pouze třetí sloupek
Psaní str. 33 - 2 řádky označené hvězdičkou
7. února Začínáme číst a psát 2 - str. 4 a 5 - označená písmena nebo vlastní četba
6. února Začínáme číst a psát 2 str. 5 - M, T, J - 3x číst; trénovat si recitaci; Psaní str. 31 - označeno *
5. února Začínáme číst a psát 2 str. 4 - E, I, Y - 3x číst; trénovat si básničku; Hrajeme si ve škole i doma str. 51 - rámeček
/spojit obrázek a slovo; slova přepsat; kdo CHCE, vybarví si obrázky/
4. února Začínáme číst a psát 2 str. 4 - O, U, A - 3x číst; najít si doma básničku /v knížce, v časopise, na internetu nebo v
učebnici/, udělat kopii nebo prosím přepsat a donést si do školy; učit se tuto báseň zpaměti
------------------------------------------------------- 2. pololetí ------------------------------------------------------------------------------------------
29. ledna Hrajeme si ve škole i doma str. 56 - naučit se básničku; slepit kvádr - nechat si ho doma :-)
28. ledna Začínáme číst a psát str. 83-84 - číst; slepit 2 tělesa - nechat si je doma :-)
23. ledna Začínáme číst a psát str. 63 - odpovědět na označené otázky
22. ledna kopie - list /čtení + nakreslit obrázek dle textu/
21. ledna Začínáme číst a psát str. 82 - di,ti,ni; Početník str. 19 - 2.sloupeček
17. ledna Začínáme číst a psát str. 76 - napsat oblíbené věci - slova, která obsahují "moje" písmenko - zakroužkovat
číst slova na lístku: DĚ 3x, TĚ 3x
16. ledna MAT s.9 - úloha se zajícem; číst slova na lístku s DĚ - 3x
15. ledna číst v Čítance nebo knížku; Početník s. 17 - poslední sloupeček
14. ledna číst v Čítance; list - kopie
10. ledna ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT - číst str. 74; psát str. 75
Děti dostaly list o čtení pro rodiče.
9. ledna ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 73 - číst; str. 70 přečíst, vyrobit a udělat si doma soutěž ;-)
8. ledna Začínáme číst a psát - hrát hru na str. 64; číst str. 69 - písmeno F
ZÍTRA PŮJDEME VEN!
7. ledna početník str. 17 / 1. sloupeček; číst str. 62 /opakování/; přinést lístek na plavání!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
12. 11. číst list - sloupeček slov; MAT str. 29- dole,označeno
8. 11. Početník str. 6 / 2. sloupek; čtení str. 40
7. 11. zase nemáme úkol!!! :-) určitě ale platí, přečíst 3x list
23. 10. ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT : čtení str. 36 -věty; napsat jeden řádek S /str. 36/
22. 10. pouze čtení str. 35 /věty s odpověďmi ANO - NE/
18. 10. Početník str.4 / 1. sloupec
16. 10. číst str. 33 3x; Početník str. 1 / 2.sloupeček jen po čáru ;-)
15. 10. číst str. 32; napsat jednu větu /ze čtených vět/ na spodní řádek na str. 32
10. 10. číst str. 30 - napsané věty; MAT str. 19 - příklady dole
9.10. číst str. 29 3x, MAT s.18 - pouze ústně!!! vymýšlet slovní úlohy - příběhy na příklady s odčítáním nuly /neodnesl, nesnědl, neztratil..nic/ ;-)
8. 10- LIST Y - vybarvit dle instrukce; číst str. 28 - 3x
4. 10. ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 27 - napsat řádek M; 3x přečíst věty na stránce
3. 10. MAT str.16 - úloha s talíři
2. 10. LIST - kopie 1. úkol - vybarvit obrázky začínající na A;
číst krátké a dlouhé samohlásky v ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 24
1. 10. ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 26 - dle instrukce dole na stránce - přepsat tvary do okénka pod vzorem a poté spojit všechny podoby A spolu, I spolu.... Číst samohlásky str. 24 se správnou délkou - přehánět ty dlouhé
27. 9. Přeji Vám hezký prodloužený víkend. Úkol samozřejmě nemáme, bude-li čas, čtěte. A pokud někam jedete, hrajte v autě robota ;-)
26.9 ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 22 - číst; MATEMATIKA str. 12 - 3 příklady + znázornit obrázky nebo tečkami - viz ostatní na straně
25. 9. číst; PRVOUKA str. 10/2 - nakreslit se podle pohledu do zrcátka /dodržet barvu očí, vlasů, délku vlasů, brýle ap./
24. 9. ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT číst str. 20; MATEMATIKA str. 10 - 3 příklady na lístečku - vypočítat a nakreslit "příklad" viz nahoře na stránce
20. 9. ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 18 - napsat 2 věty o tom, co dělám doma JÁ; číst věty
19. 9. Matematika s.7 - označené řádky - napsat jeden řádek 1 a jeden řádek 2
číst cokoliv, co už umím
ZÍTRA TV A VÝPRAVA VENKU!!!
18. 9. Psaní s kocourem Samem str. 1 ČÍSLA - napsat poslední řádek jedniček
číst ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 16 všechny věty
17. 9. napsat 2 věty o Uršule - ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 16, přečíst všech 5 vět o Uršule; začněte prosím dětem čtení zapisovat do karty
13. 9. dnes nemáme písemný domácí úkol - jen čtení o Otovi /viz včera/
12. 9. MATEMATIKA - str. 6 / druhé cvičení - tečky podle zadaných číslic
ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT - přečíst 5 "vět" o Otovi
11. 9. nemáme žádný domácí úkol :-)
10. 9. čtení v učebnici ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 8 / 6 "vět"
7. 9. zadán domácí úkol v pracovní učebnici ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT - na jeho vypracování máte celý týden; učebnici dávejte ale dětem normálně do školy - budeme s ní hodně pracovat
6. 9. nemáme žádný domácí úkol :-)
5. 9. pracovní učebnice MATEMATIKA - úloha s tlapkami
4. 9. LIST
PROČ???
- protože povinností splnit domácí úkol rozvíjíme volní vlastnosti dětí a učíme je zodpovědnosti. I v dalším životě budou muset někdy dělat to, co se jim zrovna nechce, budou si muset vytvořit čas a upřednostnit věci, které je nutné splnit.
- protože rodiče mají jasnou představu, jak dobře se dětem v učivu daří, jak si osvojují nové dovednosti nebo zjišťují, s čím děti potřebují pomoci.
- protože raný školní věk má svá specifika, k nimž patří i krátká schopnost soustředění a zvýšená unavitelnost. Přestože jsme tedy ve škole celé dopoledne, rozhodně se celé dopoledne "neučíme". Mají-li se děti naučit číst, později psát a také zautomatizovat počítání do 20, mají-li tomu rozumět a ještě ke všemu by je to mělo i bavit....pak je nutné věnovat krátký čas procvičení ještě i odpoledne.
JAK NA TO???
Vytvořte si nejlépe pravidelný čas, kdy se věnujete přípravě na školu. Nemělo by to být hned po příchodu domů, ale ne těsně před spaním. Udělejte si klidnou chvilku, kdy nehraje rádio ani televize, ideálně ať se neděje v tu chvíli v domácnosti nic jiného.
Vyndejte Diář, kam si dítě zapsalo úkol, podle něj si SAMO nachystá potřebné věci. Vy si s ním sedněte a úkol ať vypracuje samo vedle vás. Pomozte mu, když si neví rady :-) Denně budou děti muset číst, někdy už ani jiný úkol nebude. U čtení seďte také společně u stolu. Nedaří-li se, čtěte společně pomalu nahlas /vy se přizpůsobte dítěti a hláskujte atd./ Když je dítě unavené, ve čtení se střídejte ;-)
Popovídejte si o tom, co se dnes ve škole dělo - co bylo k obědu, jak mu chutnala svačina, s kým si povídal o přestávce, jaká byla družina, co se mu nepodařilo, co bylo těžké... co mu udělalo radost a co se mu povedlo :-)
Na závěr připravte penál a aktovku na další den.
Celá příprava by měla zabrat max 30 minut!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
NIKDY BY DĚTI NEMĚLY U ÚKOLU BREČET A VY BYSTE NEMĚLI MÍT CHUŤ ROZTRHNOUT SEŠIT NEBO KNÍŽKU NEBO DÍTĚ!!!
Nastane-li skutečně až tak kritický moment, kdy je dítě unavené a prostě to nejde, napište mi do Diáře, že jste nemohli úkol udělat a doděláte jej další den. Nebojte se, že by se to stalo často, ale ze zkušenosti vím, že občas to potká každého z nás a děje se to ve všech rodinách ;-)