Jdi na obsah Jdi na menu
 


DOMÁCÍ ÚKOLY

3. 9. PS PRV str. 6 / cv.2 - na úterý 15. 9. 

V prvním týdnu nemáme žádné písemné úkoly, pouze čtení.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------- 3. třída ----------------------------------

9. 3. ČJ uč. s.59 / 10 - přepsat do sešitu Psaní D

4. 3. PS ČJ s. 44 / 4 + cv.6 si připravit na zítřejší diktát; list z PRV na pondělí 9. 3.

3. 3. kartičky s příklady - na rozstříhání a trénovat doma dle potřeby zpaměti

2. 3. ČJ SPN s. 14/8; PRV PS - s. 44 - na středu

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

18. 2. Poč.zp. 2) s.12 / sloupeček 45

17. 2. PRV - list NAŠE VLAST - na středu 19. 2.

13. 2. pracovní list DOMOV - na pondělí 17. 2.; kdo neměl v pořádku úkol v ČJ SPN, dokončit

12. 2. ČJ SPN s. 9 - celá

10. 2. ČJ SPN s. 7/3 a s. 8/4          - viz cvičení s.7/1,2; PS PRV s. 41/ 2 - obrázek na středu 12.2.

--------------------------------------------------------------------------------

28. 1. Počítáme zpaměti 2 str. 6 / sloupeček 24

27. 1. Písanka 2. díl str.3

21. 1. ČJ SPN s. 3 - vybarvit dle návodu

20. 1. PS ČJ s. 35/7 - doplnit slova do vět, označit slabikotvorné r a l hnědou pastelkou; mohou si vybarvit obrázky

16. 1. PS ČJ s. 31/2

15. 1. děti, které měly v pořádku včerejší práci /dokončovat měly doma, kdo nestihl/, dnes nemají úkol; ostatní dokončí práci ze včera a vypracují cv. 5 - vše PS ČJ s.28

14.1. kdo nestihl ve škole, dokončí PS ČJ str. 28/2; naučit se říkadlo na tvrdé souhlásky - je vlepené v Diáři

13.1. Pravopisné pětiminutovky s.1 /2.sloupeček

8. 1. PRV - PS s.35 - na pondělí 13.1.

7.1. kopie - jsou na ní tři témata - každý den zpracovat jedno /kresba a text/ - přinést v pátek 10.1.

---------------------------------------------------------------------------

11. 12. PS MAT s. 30 / 7 - na zítra; PS PRV s. 31 - na pondělí 16.12.

10.12. PS ČJ s. 21/3

9. 12. PS PRV s. 28 / 2 - na zítra / máme PRV místo TV

5. 12. PS ČJ str. 18/ 8 a) b)

4. 12. PS ČJ s. 19 / 2; na 9. 12. PS PRV s. 27 - příprava na prověrku

3. 12. PZ str.23 / sloupeček 68 - na středu

2. 12. PS MAT s. 27/17 - stačí donést ve středu; děti, které neměly na dnešek úkol z PRV mají donést VE STŘEDU!!! PS s. 24

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

25. 11. PS ČJ str. 16 / 9 

19. 11. PS MAT str. 16/17

18. 11. počítat příklady 3x

14. 11. Písanka s. 19 a)

13. 11. není DÚ, ale děti, které neměly v pořádku úkoly z PRV nebo ze včerejší Písanky je mají dodělat; čtení

12. 11. Písanka /koník/ str. 29 - 1. část

11. 11.  příklady 3x

7. 11. nové příklady; počítat vše 3x

na 11. 11. PRV PS str. 20/ 3; příprava na test PTÁCI

6. 11. MAT učebnice str. 24 / cv. 4 - přepsat příklady do sešitu /sloupeček/

5. 11.  Písanka str.14

4. 11.  dopsat si do Kalendáře k události Dušičky

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

24. 10.  PS MAT s.13 / 5 - k zadaným číslům přičítat čísla podle hodu kostkou; zítra se zkouší báseň 

23. 10.  MAT - kopie s. 4/cv. 6

22. 10.  báseň uč. ČJ str. 19/3a - zpaměti na pátek

21. 10. nové příklady; počítat vše 3x

17. 10. počítat příklady 3x; DONÉST VĚCI NA PÁTEK - karton A4; vlna

16. 10. dnes není DÚ

15. 10.   učebnice ČJ str. 16/ 2 a), b)

14. 10.  nové příklady; počítat všechny ústně

10. 10.  nové příklady na rozstříhání; počítat všechny příklady ústně

9. 10.  PS PRV s. 18 na pondělí 14. 10.; PS ČJ str. 8 / 5

8. 10.  příklady - počítat ústně 2-3x; podepsat do Diáře

7. 10.  PS ČJ str. 8/ 1,2,3; abeceda A - Ž /takže celá wink /

3. 10.  ústně procvičovat abecedu A - V; podepsat do Diáře

2. 10.   učebnice ČJ str. 18/2 - věty přepsat do sešitu Psaní; abeceda A - V

---- na pátek 4. 10. přinést 1 středně velkou bramboru ---------

1. 10.  Písanka s. 5

30. 9.  učebnice MAT str.11 - příklady ve sloupečku vypočítat ÚSTNĚ 3x; podpis do Diáře

           opakovat abecedu A - P

26. 9.  abeceda K - P; PS ČJ str. 7/13

25. 9.  PS PRV s.8/1,2; opakovat abecedu A-J

24. 9.  platí úkol z matematiky ze včera; abeceda A - J /zpaměti/; PŘINÉST SI KNIHU, KTEROU ČTU DOMA

23. 9.  PS MAT s.11/25; začínáme se učit abecedu - á, bé, cé, čé, dé, ďé - zpaměti

16. 9.  PS PRV str. 7/1,2 - na středu 18.9.

11. 9.  PS ČJ str. 6/ cv. 9 a.b.c

9. a 10. 9.  hrát hru v učebnici Prvouky str. 5 - procvičit si měsíce, dny, roční období, ovoce, zelenina, stromy... :-) Prosím podepište do Diáře, že jste s dětmi hru hráli. Děkuji.

5. 9. PS ČJ str. 4/ 1,2,3

4. 9. PZ str.2/sloupeček 4; číst

3. 9. dnes není domácí úkol - mají si užít hezké počasí venku ;-)

2. 9.  mají úkol pouze rodiče ;-) a to vyplnit přihlášky na obědy, do družiny a údaje v Diáři - zejména adresu a telefonní čísla na zákonné zástupce. Od zítřka už budou mít úkoly zase vaše děti :)

Jak  se  chystat  doma  do školy, 

když  jsme  druháci

  • denně hlasitě číst; zařazovat také vlastní tiché čtení – ať vám dítě poté řekne, o čem četlo
  • napsat si domácí úkol – ve dnech  pondělí – čtvrtek; zadání si děti píší do Diáře, úkoly vypracují buď samostatně a rodič poté zkontroluje nebo pracuje dítě s rodičem; rodiče prosím o podpis pod každým úkolem

 

Proč dostávají děti úkol?    

1) proto, aby se učily odpovědnosti – mám povinnost a musím ji splnit

2) proto, že si něco potřebují procvičit, zopakovat,  upevnit…

3) proto, aby rodiče měli představu o tom, co se ve škole učíme a zda to dětem jde nebo zda potřebují pomoc

 

  • když mají děti jako úkol počítání na kartičkách apod., skutečně procvičit; automatizace matematických spojů je velmi důležitá
  • nachystat aktovku podle rozvrhu; zkontrolovat penál, ořezat tužky/pastelky nebo doplnit, co chybí

Celá příprava by neměla přesáhnout 30 minut. Pokud dítě rádo čte, může samozřejmě číst i mimo přípravu do školy. Takový stav je ideální J

͋

......................................................................................................................................................................................................

24. 4. Číst v učebnici str. 32 - 2x nahlas

23. 4. Písanka - označeno *

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

3. dubna   nové příklady na pamětné počítání - rozstříhat a přidat si do krabičky - počítat zpaměti co nejčastěji /ideálně denně 2x/;

                 Písanka / sešit - slova - na pátek; číst si vlastní knížku 

2. dubna  Už čteme str. 25 - text MEDVÍDCI + odpovědi; REFERÁT - SAVCI na pondělí 8.4.

1. dubna  Už čteme str. 24 - 3 texty označené *; Písanka - označeno *

27. března  počítat ústně příklady na kartičkách - 2x; NA PÁTEK nový sešit PSANÍ - předepsaná slova

26. března  nový projekt MŮJ PRVNÍ ATLAS ŽIVOČICHŮ - nakreslit/nalepit obrázky oblíbených zvířat : JÁ, MAMKA, TATÍNEK, SESTRA ... BABIČKA....prostě kdo je po ruce. Děti kreslí za sebe a ostatní taky!!! :-) Pokud máte obal, sešit dětem obalte.

20. března  Písanka s. 6 - NA ZÍTRA - písanku donést do školy; ČTENÍ - s.20 - NA PÁTEK

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6. března   Písanka s. 2 - označené 2 řádky - také na pátek!

5. března   Matematika s. 20 úloha s penězi - je až na pátek! 

                  Písanka s. 1 - označené 2 řádky - je na zítra

                  číst si "co chci"

4. března     rozstříhat příklady - uložit si doma do krabičky - 2x vypočítat ústně s rodičem, prarodičem... - schovat na příště

                    číst si "co chci" ;-)

27.-28. února   Už čteme... s. 13 - přečíst a vyřešit hádanky /obrázky jsou nápověda/, na linky napsat odpovědi

26.  února    na listě číst 2 sloupečky slov s bě, pě, vě, mě

25.  února    číst si ČTENÁŘSKÝ SLIB; kdo chce, může ho podepsat

víkend 22. - 24. 2.  prosím o čtení slov na listě - jen 1. sloupeček; slabiky bě, pě, vě, mě máme označeny a čteme je jako celek! 

21.  února    Hrajeme si ve škole i doma s. 72 - sloupeček NĚ/NE

20.  února    Hrajeme si ve škole i doma s. 72 - sloupeček TE/TĚ

19.  února    Hrajeme si ve škole i doma s. 72 - sloupeček DĚ/DE

18.  února   Už čteme ... s. 8 - věty; Matematika s. 18 - 2 sloupečky příkladů

14.  února   Už čteme a píšeme sami str. 6 - viz předchozí den; trénovat si řadu čísel 11 - 20 /ne vyjmenovat, ale napsat a přečíst/

13.  února   Už čteme a píšeme sami str. 6 - vybarvená písmenka /tzn. D - Ž/ číst 3x;

                    Matematika str. 16 - psát čísla 18, 19, 20 - vždy první dva řádky /viz předchozí čísla/

12.  února   Hrajeme si str. 60; Už čteme a píšeme sami str. 6 - vybarvená písmenka číst 3x

11. února   Už čteme a píšeme sami str. 5 - K, V, P, H - nově zkoušíme číst takto:  1x hláskovat, 1x s jazykem mezi zuby - tiše,

                  1x jak nejlíp to umím

                   Početník str. 21 - pouze třetí sloupek 

                   Psaní str. 33 - 2 řádky označené hvězdičkou

7. února     Začínáme číst a psát 2 - str. 4 a 5 - označená písmena nebo vlastní četba

6. února     Začínáme číst a psát 2 str. 5 - M, T, J - 3x číst; trénovat si recitaci; Psaní str. 31 - označeno *

5. února     Začínáme číst a psát 2 str. 4 - E, I, Y - 3x číst; trénovat si básničku; Hrajeme si ve škole i doma str. 51 - rámeček

                 /spojit obrázek a slovo; slova přepsat; kdo CHCE, vybarví si obrázky/

4. února    Začínáme číst a psát 2 str. 4 - O, U, A - 3x číst; najít si doma básničku /v knížce, v časopise, na internetu nebo v

                  učebnici/, udělat kopii nebo prosím přepsat a donést si do školy; učit se tuto báseň zpaměti

 

------------------------------------------------------- 2. pololetí ------------------------------------------------------------------------------------------

29. ledna    Hrajeme si ve škole i doma str. 56 - naučit se básničku; slepit kvádr - nechat si ho doma :-)

28. ledna    Začínáme číst a psát str. 83-84 - číst; slepit 2 tělesa - nechat si je doma :-)

23. ledna    Začínáme číst a psát str. 63 - odpovědět na označené otázky

22. ledna    kopie - list /čtení + nakreslit obrázek dle textu/

21. ledna    Začínáme číst a psát str. 82 - di,ti,ni; Početník str. 19 - 2.sloupeček

17. ledna    Začínáme číst a psát str. 76 - napsat oblíbené věci - slova, která obsahují "moje" písmenko - zakroužkovat

                    číst slova na lístku: DĚ 3x, TĚ 3x

16. ledna    MAT s.9 - úloha se zajícem; číst slova na lístku s DĚ - 3x

15. ledna    číst v Čítance nebo knížku; Početník s. 17 - poslední sloupeček

14. ledna   číst v Čítance; list - kopie

10. ledna   ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT - číst str. 74; psát str. 75

                  Děti dostaly list o čtení pro rodiče.

9. ledna    ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 73 - číst; str. 70 přečíst, vyrobit a udělat si doma soutěž ;-)

8. ledna   Začínáme číst a psát - hrát hru na str. 64; číst str. 69 - písmeno F

                 ZÍTRA PŮJDEME VEN!

7. ledna   početník str. 17 / 1. sloupeček; číst str. 62 /opakování/; přinést lístek na plavání!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12. 11. číst list - sloupeček slov; MAT str. 29- dole,označeno

8. 11. Početník str. 6 / 2. sloupek; čtení str. 40

7. 11. zase nemáme úkol!!! :-) určitě ale platí, přečíst 3x list

23. 10. ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT : čtení str. 36 -věty; napsat jeden řádek S /str. 36/

22. 10. pouze čtení str. 35 /věty s odpověďmi ANO - NE/

18. 10. Početník str.4 / 1. sloupec

16. 10. číst str. 33 3x; Početník str. 1 / 2.sloupeček jen po čáru ;-)

15. 10. číst str. 32; napsat jednu větu /ze čtených vět/ na spodní řádek na str. 32

10. 10. číst str. 30 - napsané věty; MAT str. 19 - příklady dole

9.10. číst str. 29 3x, MAT s.18 - pouze ústně!!! vymýšlet slovní úlohy - příběhy na příklady s odčítáním nuly /neodnesl, nesnědl, neztratil..nic/ ;-)

8. 10- LIST Y - vybarvit dle instrukce; číst str. 28 - 3x

4. 10. ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 27 - napsat řádek M; 3x přečíst věty na stránce

3. 10. MAT str.16 - úloha s talíři

2. 10. LIST - kopie 1. úkol - vybarvit obrázky začínající na A;

         číst krátké a dlouhé samohlásky v ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 24 

1. 10. ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 26 - dle instrukce dole na stránce - přepsat tvary do okénka pod vzorem a poté spojit všechny podoby A spolu, I spolu.... Číst samohlásky str. 24 se správnou délkou - přehánět ty dlouhé

27. 9. Přeji Vám hezký prodloužený víkend. Úkol samozřejmě nemáme, bude-li čas, čtěte. A pokud někam jedete, hrajte v autě robota ;-)

26.9 ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 22 - číst; MATEMATIKA str. 12 - 3 příklady + znázornit obrázky nebo tečkami - viz ostatní na straně

25. 9. číst; PRVOUKA str. 10/2 - nakreslit se podle pohledu do zrcátka /dodržet barvu očí, vlasů, délku vlasů, brýle ap./

24. 9. ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT číst str. 20; MATEMATIKA str. 10 - 3 příklady na lístečku - vypočítat a nakreslit "příklad" viz nahoře na stránce

20. 9. ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 18 - napsat 2 věty o tom, co dělám doma JÁ; číst věty 

19. 9. Matematika s.7 - označené řádky - napsat jeden řádek 1 a jeden řádek 2

číst cokoliv, co už umím

ZÍTRA TV A VÝPRAVA VENKU!!! 

18. 9. Psaní s kocourem Samem str. 1 ČÍSLA - napsat poslední řádek jedniček

          číst ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 16 všechny věty

17. 9. napsat 2 věty o Uršule - ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 16, přečíst všech 5 vět o Uršule; začněte prosím dětem čtení zapisovat do karty

13. 9. dnes nemáme písemný domácí úkol - jen čtení o Otovi /viz včera/

12. 9. MATEMATIKA - str. 6 / druhé cvičení - tečky podle zadaných číslic

          ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT - přečíst 5 "vět" o Otovi

11. 9. nemáme žádný domácí úkol :-)

10. 9. čtení v učebnici ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT str. 8 / 6 "vět"

7. 9. zadán domácí úkol v pracovní učebnici ZAČÍNÁME ČÍST A PSÁT - na jeho vypracování máte celý týden; učebnici dávejte ale dětem normálně do školy - budeme s ní hodně pracovat 

6. 9. nemáme žádný domácí úkol :-)

5. 9. pracovní učebnice MATEMATIKA - úloha s tlapkami

4. 9. LIST

PROČ???

  • protože povinností splnit domácí úkol rozvíjíme volní vlastnosti dětí a učíme je zodpovědnosti. I v dalším životě budou muset někdy dělat to, co se jim zrovna nechce, budou si muset vytvořit čas a upřednostnit věci, které je nutné splnit.
  • protože rodiče mají jasnou představu, jak dobře se dětem v učivu daří, jak si osvojují nové dovednosti nebo zjišťují, s čím děti potřebují pomoci. 
  • protože raný školní věk má svá specifika, k nimž patří i krátká schopnost soustředění a zvýšená unavitelnost. Přestože jsme tedy ve škole celé dopoledne, rozhodně se celé dopoledne "neučíme". Mají-li se děti naučit číst, později psát a také zautomatizovat počítání do 20, mají-li tomu rozumět a ještě ke všemu by je to mělo i bavit....pak je nutné věnovat krátký čas procvičení ještě i odpoledne.

 

JAK NA TO???

Vytvořte si nejlépe pravidelný čas, kdy se věnujete přípravě na školu. Nemělo by to být hned po příchodu domů, ale ne těsně před spaním. Udělejte si klidnou chvilku, kdy nehraje rádio ani televize, ideálně ať se neděje v tu chvíli v domácnosti nic jiného. 

Vyndejte Diář, kam si dítě zapsalo úkol, podle něj si SAMO nachystá potřebné věci. Vy si s ním sedněte a úkol ať vypracuje samo vedle vás. Pomozte mu, když si neví rady :-) Denně budou děti muset číst, někdy už ani jiný úkol nebude. U čtení seďte také společně u stolu. Nedaří-li se, čtěte společně pomalu nahlas /vy se přizpůsobte dítěti a hláskujte atd./ Když je dítě unavené, ve čtení se střídejte ;-) 

Popovídejte si o tom, co se dnes ve škole dělo - co bylo k obědu, jak mu chutnala svačina, s kým si povídal o přestávce, jaká byla družina, co se mu nepodařilo, co bylo těžké... co mu udělalo radost a co se mu povedlo :-)

Na závěr připravte penál a aktovku na další den. 

Celá příprava by měla zabrat max 30 minut!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NIKDY BY DĚTI NEMĚLY U ÚKOLU BREČET A VY BYSTE NEMĚLI MÍT CHUŤ ROZTRHNOUT SEŠIT NEBO KNÍŽKU NEBO DÍTĚ!!!

Nastane-li skutečně až tak kritický moment, kdy je dítě unavené a prostě to nejde, napište mi do Diáře, že jste nemohli úkol udělat a doděláte jej další den. Nebojte se, že by se to stalo často, ale ze zkušenosti vím, že občas to potká každého z nás a děje se to ve všech rodinách ;-)