DOMÁCÍ ŠKOLA 1
AKTUÁLNÍ OBECNÁ DOPORUČENÍ PRO DOMÁCÍ UČENÍ - podzim :
- pracujte denně /pondělí - pátek/
- doporučuji, aby děti pracovaly během dopoledne, stejně jako když chodí do školy
- většinu práce by měly děti zvládat samy, prosím však rodiče alespoň o částečnou kontrolu a dopomoc
- denně ať děti čtou - částečně i nahlas; pokračujte v plnění Čtenářské výzvy
- denně ať děti procvičují násobilku - ústní pamětné počítání s lístečky, web /v menu Odkazy k domácímu učení/ ap.
- distanční výuka je POVINNÁ, tzn. že všechny úkoly děti odevzdají po návratu do školy nebo jiným domluveným způsobem, s výjimkou úkolů označených jako dobrovolné
- jako dobrovolný úkol budu zařazovat "výchovy"; jinak ale buďte s dětmi venku na zahradě nebo v přírodě, ať si děti dle možností tvoří, kreslí, hrají společenské hry ...
- využijte tuto dobu také k zapojení dětí do prací v domácnosti a na zahradě ;-)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
středa 18. listopadu - 20. den
ČESKÝ JAZYK
- pracuj s tímto cvičením https://learningapps.org/watch?v=ph2ksm8qa20
- rozděl slova podle pokynů
- do malého sešitu ČJ vypiš slova se slabikotvorným R /nápověda: je jich 5/ a označ v nich slabiky
- vypiš všechna slova, kde se po Z píše y/ý; vyjmenovaná slova podtrhni podle pravítka
- vypiš všechna slova, kde se po Z píše i/í
- z každé skupiny slov si jedno vyber a utvoř s ním větu; věty zapiš do sešitu - budou celkem 4
- práci v sešitě vyfoť a pošli mi ji ke kontrole
- čti si vlastní knihu
MATEMATIKA
- zopakuj si násobky 6 nahlas
- Počítáme zpaměti (3; pero
- str. 15 / sloupeček 59
- str. 11/ sloupečky 43, 44
Děti, jsem popleta a už mě to sezení a učení jen u počítače vůbec nebaví. Dnes jsem vám ukázala na ZOOMu špatnou stránku. Na zvířátka jsem napsala kopie 23 a ukázala str.22.
JE JEDNO, KTEROU Z TĚCHTO STRAN DNES UDĚLÁTE. Udělejte ale jen jednu
Zítra se domluvíme na ZOOMu jak dál. Obě strany jsou opakovací, takže se nic neděje. Ale ať už jsme zpátky ve škole!!
Andrea
- kopie str. 23 "Opakování - Počítáme v oboru do 100", pero, tužka, pravítko
- vypracujte celou stránku
Nezapomeň na videa a úkoly z AJ a také na celotýdenní práci v Prvouce
pondělí 16. listopadu - 19. den
MATEMATIKA
- zopakuj si násobky 6 nahlas
- Počítáme zpaměti (3; pero
- str. 15 / sloupeček 58
- str. 11/ sloupečky 41, 42
- pusť si toto video; i když je to jiná učebnice, jen se dívej a zopakuj si měření úseček: https://www.youtube.com/watch?v=oqtvKGpTxYA
- pracovní sešit Čtyřlístek; pravítko; tužka
- str. 45 / cv. 1, 2, 3
- učebnice MAT Alter; malý sešit MAT; pero; pravítko
- str. 43 / cv. 8 - prvních 5 příkladů vypočítej do malého sešitu
ČESKÝ JAZYK
- Pravopisné pětiminutovky "KOČKY"; pero/tužka
- str. 22 - 1. sloupeček doplň a od začátku 8 slovních spojení přepiš správně a HEZKY do sešitu ČJ (poslední, co napíšeš, bude ze__dělec)
- PS Vyjmenovaná slova; pravítko; tužka; pero
- str. 2 - 3 /cv. 6 a), b)
- čti si vlastní knihu
PRVOUKA - práce na celý týden s pomocí rodičů
- přečti si v učebnici PRV str. 18; s pomocí rodičů vypracujte na list papíru RODOKMEN podobně, jako je tomu na této stránce uprostřed. Obrázky malovat nemusíte
- na novou stránku v malém sešitě PRV si udělejte nadpis MOJE RODINA a hotový rodokmen si tam vlepte - klidně jako "odklápěčku"
- KDO CHCETE ... můžete doplnit fotografiemi nebo obrázky, rodokmen se dá vepsat i do formuláře, který vypadá jako strom - určitě najdete na webu- nebo si strom můžete nakreslit... to nechám na vás
- v dalších dnech si vypracujte - opět s pomocí rodičů PS PRV str. 16; ve 3. cvičení buď nalepte fotografie nebo nakreslete obrázek; kromě křestního jména napište i datum narození toho člověka
- např. babička bratranec
Ludmila Oliver
18. května 1957 24. září 2009
Zítra je státní svátek Den boje za svobodu a demokracii. To znamená, že se neučíme ani neZOOMujeme, ALE pokud se podíváte na zvířátkový web, něco tu pro vás bude připraveno
----------------------------------------------------------------------------------
pátek 13. listopadu - 18. den
PRVOUKA
- vypracuj si v PS PRV celou str. 17
ČESKÝ JAZYK + PRVOUKA
- vypracuj list PRAHA, který jsem ti poslala v obálce
- hotovou práci vyfoťte a pošlete mi
- zopakuj si řadu vyjmenovaných slov po Z a zapiš si ji do malého sešitu ČJ
- čti si vlastní knížku
MATEMATIKA
- na kopii z obálky, kde jsou na levé polovině kytičky násobení si tuto levou část vypracuj; pravou část násobení s dětmi SCHOVEJ NA PŘÍŠTĚ ; hotovou levou část si nalep do velkého sešitu NÁSOBILKA
- zahraj si hru na procvičení pamětného počítání: https://learningapps.org/watch?v=p5dqoayht20
- PS MAT Čtyřlístek
- str. 38 / cv. 1 - doplň chybějící písmena a odpověz na otázku
- toto cvičení mi vyfoť a pošli
další - TĚLOCVIČNÁ DESETIMINUTOVKA S MÍŠOU
- skákej půl minuty po levé noze
- skákej půl minuty po pravé noze
- udělej si kouli ze starého papíru a pouze pomocí foukání ji doprav po zemi z kuchyně do pokojíčku
A to je, kamarádi, pro tento týden všechno. Příští týden se sejdeme opět v pondělí na ZOOMu v obvyklém čase. Užijte si hezký víkend, odpočiňte si - udělali jsme kus práce, zasloužíte si volno
-----------------------------------------------------------------------------------
čtvrtek 12. listopadu - 17. den
ČESKÝ JAZYK
- přepiš si do malého sešitu ČJ tento zápis - toto učivo jsme si vysvětlili na ranním ZOOMu
-
- toto je text zápisu:
12. listopadu
VYJMENOVANÁ SLOVA
= slova, ve kterých píšeme po obojetných souhláskách Y,Ý
1) vyjmenované slovo nebo jeho tvar
př. jazyk, (o) jazyku
2) ve slovech příbuzných a jejich tvarech
př. jazýček, jazykolam, jazylka
- přečti si tuto říkanku, ve které jsou ukryta vyjmenovaná slova po Z
-
Jazyk český,
je moc hezký,
snadný ale není.
Někdy názvy mění.Proto zeptal se kamarád Pavla
kde je to letiště Václava Havla.
Brzy Pavel volá z kuchyně:
„Tak se dnes nazývá Ruzyně!“
-
nauč se řadu vyjmenovaných slov: BRZY, JAZYK, NAZÝVAT SE, RUZYNĚ
- procvičuj si /až po ZOOMu/ ZDE: https://learningapps.org/watch?v=p2gf160en20
- písanka Krasobruslařka; pero
- co nejlépe si sedni
- vezmi si modré pero
- v písance si zopakuj psaní i, u na str. 4 - pracuj přesně podle zadání na stránce; vypracuj ji celou
- vyfoťte mi práci a pošlete
MATEMATIKA
- zopakuj si řadu násobků 6 - třikrát ji vyjmenuj NAHLAS
- Počítáme zpaměti (3; pero
- str. 15 / sloupeček 57
- str. 10/ sloupečky 39, 40
- malý sešit MAT, pero
- vypočítej do sešitu písemně, u odčítání nezapomeň na zkoušku; používej pravítko k podtrhávání a dbej na úpravu!!
- 34 + 27 62 + 19 25 + 25 87 + 9 62 - 43 85 - 56
- vyfoťte mi tuto práci v sešitě a pošlete
- zopakuj si a ZAPAMATUJ: https://learningapps.org/watch?v=pt8x75szj20
novinka - TĚLOCVIČNÁ DESETIMINUTOVKA S MÍŠOU
- udělej 10 dřepů
- poskoč 10krát na místě
- přejdi doma z předsíně do kuchyně s knihou na hlavě
- spoj si ruce za zády - na obě strany
středa 11. listopadu - 16. den
Dnes máme projektový den se svatým Martinem. Bohužel, když je škola na dálku, musí být na dálku i projekt. Do mailu rodičům jsem poslala nějaké listy, které ale nejsou povinné a den si můžete užít i bez nich. Až skončí dnešní první ZOOM, zahrajte si všichni tuto velkou únikovou hru. Opět platí, že za celou hru píšu jedničku do předmětu, který si vyberete Budu ráda, když mi z dnešního dne s Martinem pošlete nějakou fotku
ŮNIKOVÁ HRA SE SVATÝM MARTINEN
úkol zní: Pomoz svatému Martinovi odemknout letošní zimu. Zámky jsou ukryté pod znakem svatého Martina. Úkoly opět najdeš ve hře - některé úkoly sněží, jiné přípravila zvířátka .. a pozor, jeden úkol se skrývá také v lese :-)
...hra již skončila...
ČESKÝ JAZYK - PRACUJTE AŽ PO ÚNIKOVCE
- pokud jste si přečetli listy, které jsem vám poslala mailem rodičům nebo v dnešní únikové hře jste se ve videu seznámili s příběhem o svatém Martinovi a teď budeme mít sloh na toto téma:
- sestavte příběh o Martinovi pomocí obrázků v následující hře - řaďte je postupně za sebou - budete muset udělat dvě řady; obrázky se mohou opakovaně přesunovat; až si budete myslet, že je to správně, klikněte vpravo dole
- https://learningapps.org/watch?v=p5sdvsk7320&fbclid=IwAR1pxQSDA_83rWeGwcT6r3s2IKiiQWT4tNY1fLxZlO1XXx6QY504BBimuAA
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
- vyber si některý z těchto námětů nebo si vymysli i vlastní a vytvoř obrázek ke svátku sv. Martina; obrázek nebo výrobek vyfoť a pošli mi ho
-
-
-
- pokud jsi nečetl/a moje listy o Martinovi, čti si teď svou vlastní knížku
úterý 10. listopadu - 15. den
ČESKÝ JAZYK - PRACUJTE AŽ PO ÚTERNÍM ZOOMu !!!
- procvič si zde novou látku - slova příbuzná nebo jiný tvar slova
- https://learningapps.org/watch?v=pd9n0oron20
- když mi vyfotíš a pošleš obrazovku po skončení hry, pošlu ti malou jedničku do ČJ
- písanka Krasobruslařka; pero
- co nejlépe si sedni
- vezmi si modré pero
- v písance si zopakuj psaní b, f na str. 3 - pracuj přesně podle zadání na stránce; vypracuj ji celou
- vyfoťte mi práci a pošlete
- PS SPN Skřítek; pero
- str. 24 / cv. 12
- vlastní četba
MATEMATIKA
- zopakuj si řady násobků 2, 3, 4, 5 NAHLAS
- Počítáme zpaměti (3; pero
- str. 10 / sloupeček 37, 38
- velký sešit NÁSOBILKA; pero, pastelky, nůžky, lepidlo; obálka od Andrey
- 1) otevři sešit na nové straně
- 2) napiš si nadpis NÁSOBILKA 6
- 3) vyndej z obálky šnečky a vystřihni oba s násobením 6
- 4) zbylé šnečky se 7 si pečlivě schovej!!!
- 5) nalep oba šnečky se 6 do sešitu
- 6) vypiš si řadu násobků čísla 6
- 7) začni se tuto řadu učit nazpaměť
PRVOUKA
- pracovní sešit PRV, pero
- vypracuj test na str. 15
- pokud něco nevíš, vyhledej si to v učebnici
- hotovou stranu vyfoť a pošli mi ji
dobrovolná HUDEBNÍ VÝCHOVA
- pusť si tento odkaz a podívej se do Muzea hudby v Praze
- https://exhibition.indihu.cz/view/clovek-nastroj-hudba/1/0
- nemusíš si prohlédnout všechno najednou, klidně se k tomuto videu můžeš vrátit vícekrát
pondělí 9. listopadu - 14. den
ČESKÝ JAZYK
- pusť si toto video a zopakuj si: https://www.youtube.com/watch?v=m0cTiPXhn_Q&fbclid=IwAR3tOSbE3QuNghHk0i4cHlXbSwFFhS8FDH5VnHcd0Ubn4BY79VJXkjji_Os
- utvoř a napiš do malého sešitu ČJ nejméně 5 slov příbuzných ke každému z těchto kořenů:
- KOP
- LEP
- ve všech slovech označ kořen domluveným způsobem!!
- přepiš do malého sešitu ČJ slovní spojení z učebnice str. 14 / cv. 3 - po čtyřech z každého sloupečku
CELOU PRÁCI V SEŠITĚ VYFOŤTE A POŠLETE MI JI.
- dnes si vyzkoušej tuto únikovou hru, která ti pomůže zopakovat si učivo posledních týdnů v českém jazyce. Nevytvořila jsem ji já, ale je moc pěkná. Pokud pošleš fotku s únikem, já ti pošlu jedničku do ČJ V některých úkolech si máš prostě jen přečíst, co je tam napsáno. Kódů najdeš 5.
- vlastní četba
MATEMATIKA
- zopakuj si řady násobků 2, 3, 4, 5 NAHLAS
- Počítáme zpaměti (3; pero
- str. 9 / sloupeček 36; str. 8 / sloupeček 32
- PS Čtyřlístek 2); pero /tužka, pastelky
- str. 24 a 25 - celá
PRVOUKA
- učebnice str. 17 - zopakuj si učivo pomocí tohoto testu !!!DO UČEBNICE ALE NEPIŠ!!! stačí ústně
ANGLIČTINA
- nezapomeň tento týden také na angličtinu na webu je nové video ...
pátek 6. listopadu - 13. den
ČESKÝ JAZYK
- PS ČJ Víla; pero / tužka / pastelky
- PS str. 27 - celá; vyfotit a poslat mi ke kontrole
- zopakuj si slova příbuzná ZDE: https://learningapps.org/watch?v=p72q1jt3320
- vlastní četba
MATEMATIKA
- zopakuj si řady násobků 2, 3, 4, 5 NAHLAS
- Počítáme zpaměti (3; pero
- str. 9 / sloupeček 35; str. 8 / sloupeček 31
- kopie s násobením - druhá část, která vám zbyla od "Tabla del 5"; vypočítej, můžeš si vybarvit a nalep do sešitu NÁSOBILKA
- malý sešit MAT; pero, pravítko
- vypočítej tyto příklady písemně, tzn. pod sebou; u odčítání nezapomeň na zkoušku!
- 25 + 38 63 + 15 37 + 58 67 + 6 52 - 31 74 - 56 83 - 29 60 - 42
- tuto práci vyfoť a pošli mi ke kontrole
PRVOUKA
- zkus si zapamatovat nejznámější pražské památky: https://learningapps.org/watch?v=pb9q5ox8k20
Od čtvrtka tady máte zadanou dobrovolnou práci VV/PČ, pokud budete tvořit, pošlete mi fotky vaší práce.
Můžete také pokračovat v LISTOPADOVÉM BINGU a určitě budu moc ráda, když mi plnění některého úkolu vyfotíte nebo mi o něm napíšete.
A když zapátráte tady na zvířátkovém webu, máte tu jedno nové překvapení Bude tady opět celý týden.
Užijte hezký víkend, opatrujte se a uvidíme se zase v pondělí v 8:30 na ZOOMu
Andrea
čtvrtek 5. listopadu - 12. den
MATEMATIKA - dnes pouze samostatná práce; oba ZOOMy budou ČJ
- PS Čtyřlístek; pero, tužka, pastelky
- str. 31 a 32 / vše - prosím poslat foto hotové práce
- učebnice Alter MAT
- str. 13 / 59 - pracuj ústně s rodičem - zaměň si pořadí sčítanců podle vzoru tak, aby to bylo výhodné
ČESKÝ JAZYK - pracuj až po ZOOMu!!!
- pusť si toto video:
- PS ČJ Víla; pastelky
- str. 26 / 4
- procvičuj na ŠKOLÁKOVĚ: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/stavba-slova-3/slova-pribuzna-vetrelec/vyhledavani.html - klikni na řádku na ta slova, která jsou příbuzná /mají stejný kořen a podobný význam/, na každém řádku je jeden VETŘELEC = slovo, které tam nepatří
PRVOUKA
- učebnice PRV; PS PRV; pero
- učebnice str. 15 - přečti si článek Obyvatelé české republiky
- PS PRV str. 14 / 20 b - doplň věty
Dnes máte poslední den na splnění únikové hry z úvodní strany webu zvířátek. Připomínám, že je to dobrovolné a úspěšní řešitelé si odnášejí jedničku do předmětu, který si sami vyberou
dobrovolná práce VV/PČ: https://cz.pinterest.com/pin/26810560271769152/
středa 4. listopadu - 11. den
ČESKÝ JAZYK
- PS ČJ Víla; malý sešit ČJ; pero
- PRACUJTE AŽ PO ZOOMu!!! - str. 26 / 1 - tvoř slova a zapisuj je do sešitu; kořen vyznač způsobem, který ses naučil/a na ZOOMu; je-li to možné, prosím o spolupráci rodiče
- vlastní četba
MATEMATIKA
- zopakuj si řady násobků 2, 3, 4, 5 NAHLAS
- Počítáme zpaměti (3; pero
- str. 9 / sloupeček 34; str. 8 / sloupeček 30
- kopie, kterou jste si tiskli doma - násobilka 5 Tabla del 5 /text je španělsky, ale určitě zvládnete ; vysvětlím na ZOOMu; hotový list si nalepte do velkého sešitu NÁSOBILKA
- dokonči příklady v malém sešitě MAT podle zadání ze ZOOMu
PRVOUKA
- PS PRV; pero; nůžky, lepidlo
- str. 14 / cv. 19, 20 a) /cvičení 20 b) zatím NE/
úterý 3. listopadu - 10. den
ČESKÝ JAZYK
- PS ČJ Víla; tužka nebo pero
- str. 25 / 1, 2, 3, 4
- čti si vlastní knížku
MATEMATIKA
- PS Čtyřlístek 2); tužka, kousek papíru, pravítko, pero, pastelky
- pracuj podle videa https://www.youtube.com/watch?v=eGi2DDEWtng&t=6s
-
- PS MAT Čtyřlístek 2) str. 19 / 1, 2, 3, 4, 5
pondělí 2. listopadu - 9. den
ČESKÝ JAZYK
- PS ČJ Víla; tužka nebo pero
- str. 24 / 1, 2, 3
- PS SPN Skřítek; pero
- str. 24 / cv. 11 - doplň a připrav si na zítřejší diktát
- zapiš do sešitu cvičení podle zadání ze ZOOMu - uč. 34/3
MATEMATIKA
- zopakuj si řadu násobků 5
- Počítáme zpaměti (3; pero
- str. 9 / sloupeček 33; str. 8 / sloupeček 29
- uč. MAT str. 11 / 47 - 1. a 2. sloupeček vypracuj do sešitu podle zadání ze ZOOMu
- vypočítej do malého sešitu MAT tyto příklady písemně /tzn. pod sebou/; u odčítání nezapomeň na zkoušku
- 48 + 26 17 + 63 26 + 59 76 - 57 89 - 25 35 - 18 62 - 46
pátek 23. října - 8. den
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti (3; pero
- str. 3 / sloupeček 12; str. 5 / sloupeček 17
- kopie hlemýžď s násobky + hlemýžď bez násobků; nůžky; lepidlo; penál; sešit NÁSOBILKA
- na novou stránku v sešitě násobilky si udělej nadpis NÁSOBILKA 5
- vystřihni a nalep si šneky tak jako u předchozích násobilek
- pomocí šnečka nebo tabulky násobků na první straně sešitu si napiš řadu násobků čísla 5 (stejně jako u předchozích násobilek)
- 3x si přeříkej řadu násobků 5
- kopie PYRAMIDY; pero
- vypočítej pyramidy číslo: 13, 14, 15, 16, 17, 18
ČESKÝ JAZYK
- PS ČJ Víla; tužka nebo pero
- PS ČJ str. 23 / cv. 3, 4
- PS SPN Skřítek; pero
- str. 23 / cv. 10
- dobrovolný úkol: PS SPN Skřítek str. 22
- učebnice ČJ; malý sešit ČJ; pero
- uč. str. 21 / cv.14 - vyber si 5 vět a přepiš je správně do sešitu; nezapomeň za nimi napsat správné znaménko
- čti si vlastní knížku
- zahraj si hru; až najdeš slovo, klikni na jeho první písmeno:
- https://wordwall.net/play/5725/042/878 MĚSÍCE V ROCE
- https://wordwall.net/play/5725/252/381 JMÉNA VŠECH Z NAŠÍ TŘÍDY
dobrovolná práce VÝTVARNÁ VÝCHOVA:
- nasbírej a vylisuj si listy ze stromů; vytvoř z nich obrázky - nalep je na papír a dokresli třeba černým fixem nebo pastelkami ... podívej se do odkazu nebo pracuj podle své fantazie
https://cz.pinterest.com/pin/44050902592505805/
- budu ráda, když hotový obrázek nebo to, jak jsi ho tvořil/a, vyfotíš a pošleš mi to
čtvrtek 22. října - 7. den
MATEMATIKA
- malý sešit MAT; pero; kopie str. 32
- pracuj podle videa https://www.youtube.com/watch?v=ZibhDyv8Se4
- o kontrolu prosím tentokrát rodiče
dobrovolná práce: kopie obrázky ve čtvercové síti
PRVOUKA
- penál; učebnice Prvouka; kopie na výrobu lapbooku
- pracuj podle videa https://www.youtube.com/watch?v=e1_gyAEYkTo
- procvič si učivo v doplňovačce, kterou jsem pro vás sestavila
ČESKÝ JAZYK
- učebnice ČJ; tužka; fólie
- učebnice str. 33 / cv. 1, 2, 3 - pracuj na fólii; hotovou práci ukaž rodičům; fólii vygumuj
- PS ČJ Víla; tužka nebo pero
- PS ČJ str. 13 - vypracuj 4 cvičení, která si sám/a vybereš
- prosím vyfotit a poslat, abych viděla, jak se ti dařilo
- čti si vlastní knížku
- můžeš si zahrát hru s měkkými a tvrdými souhláskami https://wordwall.net/play/5684/760/157
Na rozvrhu je dnes také tělocvik, tak se určitě utíkejte proběhnout ven!!!
DNES ODPOLEDNE NENÍ ZOOM - uvidíme se živě opět v pátek v 15:30 hodin.
středa 21. října - 6. den
MATEMATIKA
- přeříkej si řady násobků 2, 3, 4
- kopie malá - 4 děti a příklady na násobení; tužka
- vypočítej příklady, list si můžeš vybarvit
- nalep list do velkého sešitu NÁSOBILKA
- kopie pracovní list velký str. 32; pero
- str. 32/ cv. 3 - počítej a výsledek zapiš i s jednotkami
- str. 32 / cv. 6, 7
- chvíli trénuj na ŠKOLÁKOVĚ https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/pocetni-trenazer/deleni/priklady.html
ČESKÝ JAZYK + PRVOUKA
- na druhou část listu z lapbooku /kde jste odstřihli státní symboly/ přepiš text naší hymny; najdeš ho v učebnici PRV na straně 14; piš co nejlépe!!!
- pusť si k tomu https://www.youtube.com/watch?v=85c7UculKxI a můžeš si i zazpívat
- v učebnici ČJ pracuj na str. 29 / cv. 5 - na fólii - NEGUMUJ!! odpoledne společně zkontrolujeme na ZOOMu
- podívej se v učebnici ČJ na str. 33 na žlutý rámeček nahoře a vzpomeň si, co jsme se vloni učili o slovech nadřazených, podřazených a souřadných
- v PS ČJ pracuj na str. 23 / cv. 1, 2
- chvíli si čti svou knížku
- slíbená hra na PRACOVNÍ ČINNOSTI je tady!!!
- na email rodičů posílám hrací kartu na BINGO
- kartu si vytiskněte
- vaším úkolem je, abyste do konce měsíce října plnili úkoly podle vlastního výběru ALE ... políčko se splněným úkolem si vždy vybarvíte, čímž si budete dělat cestičku; cílem je spojit cestičkou 3 strany tabulky
- cestička platí, pokud se barevná políčka dotýkají jednou celou stranou nebo jedním rohem
- úkoly můžete samozřejmě plnit opakovaně, ale vybarvení platí jen jednou ;-)
úterý 20. října - 5. den
MATEMATIKA
- přeříkej si řady násobků 2, 3, 4
- kopie malá - listy pod stromem; tužka; pastelky žlutá, oranžová, růžová
- vypočítej příklady na lístečcích, tužkou napiš výsledky
- vybarvi lístky podle toho, zda je to násobilka 2, 3 nebo 4 ... jsou některé lístky vícebarevné?? víš proč??
- nalep hotovou kopii do velkého sešitu NÁSOBILKA
- kopie pracovní list velký str. 32; pero
- str. 32/ cv. 1, 2, 4, 5
ČESKÝ JAZYK
- malý sešti ČJ; pero
- pusť si video a pracuj podle něj /diktát/; prosím rodiče o vyfocení a zaslání
- https://www.youtube.com/watch?v=Ckr4yBX2lAI
- kopie ČTEME, ABYCHOM ROZUMĚLI - KRYSÁCI; pero, tužka, pastelky
- práce s textem - obě strany
- dnes už nemusíte, ale můžete , číst svoji knihu
PRVOUKA
- pracovní sešit Prvouka, penál; učebnice Prvouka
- vypracuj v PS na str. 13 cv. 18 - pokud si nevíš rady, podívej se znovu do učebnice na str. 14
- odpověz rodičům ústně na otázky z PS dole na straně 13; opět můžeš hledat pomoc v učebnici na str. 14
- soubor kopií pro výrobu lapbooku; pero, lepidlo, nůžky
- pracuj podle videa https://www.youtube.com/watch?v=Kr9ChXuH1fw&t=2s
- všechny části si potom opět pečlivě uschovej do eurofólie!!!
ANGLICKÝ JAZYK
- paní učitelka Káťa posílá odkaz na novou práci - máte na ni celý týden
pondělí 19. října - 4. den
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti (3; pero
- str. 3 / sloupeček 11
- přeříkej si řady násobků 2, 3, 4
- kopie velká str. 28/30; pero; malý sešit MAT
- str. 28 / cv. 3 - tabulka
- str. 30 / cv. 8 - přepiš do malého sešitu MAT a vypočítej
ČESKÝ JAZYK
- PS ČJ VÍLA; pero
- pusť si video a pracuj podle něho na str. 22 / cv. 2, 3
- učebnice ČJ; malý sešit ČJ; pero
- str. 21 / cv. 2 a) - doplň slova z nabídky do vět (ústně nebo na fólii) a věty napiš do sešitu
- čti si vlastní knížku
HUDEBNÍ VÝCHOVA
- pusť si toto video; je to operetka pro děti a určitě ti něco připomene
pátek 16. října - 3. den
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti (3; pero
- str. 3 / sloupeček 10
- zopakuj si /řekni nahlas/ řady násobků 2, 3 a 4
- kopie malá DĚTI a písemné + a -; pero
- vypočítej příklady; tentokrát nemusíš dělat zkoušky
- obrázek si můžeš vybarvit
- list vlož do malého sešitu MAT
- kopie malá OVEČKY; pero; sešit velký NÁSOBILKA
- doplň výsledky, nalep do sešitu NÁSOBILKA
- můžeš si i vybarvit
ČESKÝ JAZYK
- PS ČJ VÍLA; pero
- str. 15 / cv. 4 a), b)
- str. 22 / cv. 1
- učebnice
- str. 32 / 1 - přečti si článek a žlutý rámeček pod ním
- čti si vlastní knížku
PRVOUKA
- učebnice PRVOUKA, pracovní sešit Prvouka, penál
- přečti si v učebnici str. 12 /už jsme četli ve škole/
- vypracuj v pracovním sešitě str. 12
dobrovolná práce:
VÝTVARNÁ VÝCHOVA
- nakresli co vidíš, když se podíváš z okna; můžeš použít pastelky nebo vodové barvy, jestli doma máš :-)
- jestli chceš, na hotový suchý výkres nalep rám okna, který si vyrobíš z jiného papíru
čtvrtek 15. října - 2. den
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti (3; pero
- str. 3 / sloupeček 9
- procvičuj násobky 4 na ŠKOLÁKOVĚ https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/za-opicemi/nasob4.htm a https://skolakov.eu/matematika/2-trida/nasobeni-a-deleni/4/najdi-vetrelce/pocitame.html
- vyjmenuj třikrát nahlas řadu násobků čísla 4
- pero; malý sešit MAT
- přelož si novou stránku v sešitě na polovinu - budeš mít 2 sloupečky
- do levého sloupečku piš postupně příklady:
- 1 . 4 = 4
- 2 . 4 = 8
- .... pokračuj až k příkladu 10 . 4 = 40
- do pravého sloupečku vždy napiš tentýž příklad se záměnou činitelů, tzn.:
- 4 . 1 = 4
- 4 . 2 = 8
- ... opět pokračuj až k příkladu 4 . 10 = 40
- učebnice MAT
- str. 10 / cv. 40 - počítej zpaměti - ústně
ČESKÝ JAZYK
- PS SPN Skřítek; pero
- str. 21 / cv. 7 - vymýšlej slova; odpoledne si je spolu zkontrolujeme na ZOOM; když nebudeš na nic moct přijít, koukni se zpátky na cvičení v tomto sešitě :-)
- PS ČJ Víla; pero
- str. 14 - celá
- čti si svou knížku
Dobrovolný úkol:
- zkus si vyhledávat slovesa v textu: https://www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5f86f10e25ec4
ANGLICKÝ JAZYK
Upozorňuji, že také práce v AJ je povinná - postupuj podle instrukcí paní učitelky ve videu.
DNES V 15:30 HODIN MÁME ZOOM. Připrav si hotové úkoly, budeme společně kontrolovat
středa 14. října - 1. den
MATEMATIKA
- sešit na NÁSOBILKU; kopie ŠNEK 4, PRÁZDNÁ ULITA 4, 4 s násobky
- vypracovat si stránku stejně jako u 3 - připravili jsme si včera ve škole; nezapomeň vypsat řadu násobků čísla 4
- procvičovat si násobilku 2 a 3 - lístečky nebo web ŠKOLÁKOV
- kopie MAT str. 28/30; tužka; pero; malý sešit MAT
- str. 28 /cv. 1 - tužkou na kopii
- str. 30/ cv. 5 - přepiš perem do malého sešitu; vypočítej
ČESKÝ JAZYK
- učebnice ČJ, fólie, tužka
- str. 23 / cv. 5 - pracuj podle zdání na fólii; popros rodiče o kontrolu; pak vygumuj
- PS SPN Skřítek; pero
- str. 21 / cv. 5, 6 - doplň chybějící párové souhlásky
- čti si svou knížku
----------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------
OBECNÁ DOPORUČENÍ PRO DOMÁCÍ UČENÍ - jaro :
- pracujte skutečně denně /pondělí - pátek/
- vymezte si nejlépe pravidelnou denní dobu dle Vašich možností, avšak myslete na to, že děti se lépe učí dopoledne, případně brzy odpoledne; večerní učení není příliš efektivní
- mezi učením dělejte dětem přestávky ;-)
- věnujte učení celkem cca 1 - 2 hodiny /nemusí být nutně v jednom bloku/
- pamatujte, že děti NEMOHOU PRACOVAT POUZE SAMY, potřebují Vaši spolupráci
- denně nahlas čtěte a čtení zapisujte do archů
- denně si děti mají vést Deník
- nebudu pro Vás připravovat žádné "výchovy" - dohlédněte sami na to, aby se proběhli, zazpívali si nebo něco nakreslili či vyrobili
- využijte tuto dobu také k zapojení dětí do prací v domácnosti a na zahradě ;-)
Nevím, jak dlouho budete takto pracovat, ale zatím budete s dětmi v podstatě opakovat a procvičovat. Děti jsou tedy zvyklé na určité postupy, které také uvidíte v sešitech. Respektujte je prosím. Píšeme perem, používáme pravítko, nepíše se "na bidýlko" ... atd. :-)
---------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------
pátek 22. května - den 48. a POSLEDNÍ!!!
- pracujte podle listu Vyber si jedno jídlo....
- sám / sama si 15 minut čti potichu, pak čti 10 minut nahlas /nebo obráceně ;-)
- Počítáme zpaměti 2) str. 21 / sloupečky 83, 84
čtvrtek 21. května - den 47.
- Dokonči projekt Pátrání ve spíži, Venkovní badatelská aktivita 1. a 2. - pošli mi fotky
- sám / sama si 15 minut čti potichu, pak čti 10 minut nahlas /nebo obráceně ;-)
- Počítáme zpaměti 2) str. 20 / sloupeček 80 a str. 21 / sloupeček 82
- PS SPN Skřítek str. 15 / 5 - omalovánka
středa 20. května - den 46.
POKUD JSTE /rodiče/ NEODESLALI VYPLNĚNÝ DOTAZNÍK O DOCHÁZCE DO ŠKOLY /ať už vaše dítě nastoupí nebo ne - musí jej poslat každý!!! / UDĚLEJTE TO TEĎ termín je do dnešních 12:00 hodin.
ČESKÝ JAZYK
- sám / sama si 15 minut čti potichu, pak čti 10 minut nahlas /nebo obráceně ;-)
- PS SPN Skřítek str. 10 / cv. 1 dole
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 20 / sloupeček 79 a str. 21 / sloupeček 81
- podle videa pracuj v PS MAT - geometrie https://www.youtube.com/watch?v=KDPfJXu7arA
Pokračuj s projektem a udělej jednu další stranu.
úterý 19. května - den 45.
ČESKÝ JAZYK
- pracovní list v emailu - vyfoťte a pošlete mi
- procvičte si tady vyhledávání podst. jm. https://www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5ebfc796b1b02
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 19 / sloupeček 76 a str. 20 / sloupeček 78
PRVOUKA
- uč. str. 54 + PS str. 54
Dnes všichni začněte s projektem - udělejte PÁTRÁNÍ VE SPÍŽI /kdo má hotovo ze včera, může pokračovat 1. venkovní badatelskou aktivitou nebo si ji nechat až na zítra/.
pondělí 18. května - den 44.
ČESKÝ JAZYK
- diktát podle videa - připravili jste si v pátek; pokud jste nestihli, podívejte se do knížky znovu a potom se dejte do diktátu ;-) odkaz na video zde: https://www.youtube.com/watch?v=vFPivQKoeSw
- PS SPN Skřítek str. 7 / 1; str. 9 - omalovánka
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 19 / sloupeček 75 a str. 20 / sloupeček 77
- podívej se na toto video - my tento PS nemáme, ale sleduj povídání o jednotkách hmotnosti https://www.youtube.com/watch?v=-wMbjNUsL-o
Pokud se vám to dnes hodí, můžete začít s projektem. V takovém případě ale udělejte pouze 1. stranu s názvem PÁTRÁNÍ VE SPÍŽI.
pátek 15. května - den 43.
ČESKÝ JAZYK
- uč. str. 65 / 13 - přepiš z učebnice do sešitu; slova, která si máš pohlídat jsou v knížce podtržená, ale ty je v sešitě NEPODTRHÁVEJ
- pročti si cvičení 14. - v pondělí ho budeme psát jako diktát
- PS ČJ str. 24 / cv. 4
MATEMATIKA
- uč. str. 73 / 1, 2 - ústně; vzpomeňte si, jak jsme vloni měřili plejtváka před Eladou ;-)
- sloupeček zelených příkladů str. 73 - ústně
- Počítáme zpaměti 2) str. 18 / sloupeček 72
- PS MAT str. 42 / 4 - viz včerejší video výuka (cv.3); hotové mi prosím vyfoťte a pošlete
čtvrtek 14. května - den 42.
ČESKÝ JAZYK
- PS str. 24 / cv. 1, 2
- PS SPN Skřítek str. 6 - celá
- procvič si vyhledávání podstatných jmen: https://www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5eb7045293a2d
MATEMATIKA
- procvičuj do sešitu matematiky písemné sčítání a odčítání /tzn. POD SEBOU/; u odčítání nezapomeň na zkoušku! Používej malé pravítko a dbej na úpravu!
- 24 + 56 62 + 17 48 + 43 39 + 45
- 68 - 43 79 - 29 36 - 18 54 - 38
- geometrie podle videa /PS MAT, tužka na rýsování, pravítko/ https://www.youtube.com/watch?v=vwjreZFEWOg
středa 13. května - den 41.
ČESKÝ JAZYK
- PS str. 23 / celá
- Písanka str. 21
- zopakuj si slova významem nadřazená a podřazená: https://www.gramar.in/cs/test.php?g_idt=5eb6a43e3be1c
pusťte si mezi učením video z mé další výpravy do přírody ;-) https://www.youtube.com/watch?v=7o6Poc3XifU
MATEMATIKA
- učebnice str. 72 / 3 - 1. sloupeček /12 příkladů/ - ústně
- učebnice str. 73 / 4 - 1. sloupeček /4 příkl. + a 4 příkl. -/ vypočítat na fólii
úterý 12. května - den 40.
ČESKÝ JAZYK
- PS ČJ str. 11 - celá ... můžete pracovat podle tohoto videa https://www.youtube.com/watch?v=EGvxhd010fw
MATEMATIKA - geometrie
- učebnice str. 82
- přečtěte si dvakrát nahlas rámeček
- cv. 1) zkuste s provázkem doma
- cv. 2) ústně /úsečky jsou AB, CD, MN/; EF je klikatá čára, PR je čára lomená /skládá se z úseček/
- cv. 3) - do sešitu geometrie, pokud máte doma, nebo na nelinkovaný papír; označit krajní body a pojmenovat - pošlete mi fotku této práce
- cv. 5) - ústně; úseček je celkem 10 ;-) /AB, AC, AD, AE, BC, BD, BE, CD, CE, DE/
PRVOUKA
- připomeň si proces opylení rostliny v tomto krátkém /anglickém ;-) / videu: https://www.youtube.com/watch?v=tcwZFyMmO-o
- PS str. 53 - celá
pondělí 11. května - den 39.
ZOOM v 9:00 hodin - hrajeme hru - není povinné. Připravte si list papíru, přeložte ho na polovinu /jako děláme v matematice na sloupečky/ a ještě jednou stejně - vzniknou 4 sloupečky na výšku , tužku nebo pero. Těším se!
ČESKÝ JAZYK
- PS ČJ str. 10 - celá
MATEMATIKA
- učebnice str. 72 / 1 - přepsat příklady do sešitu a vypočítat; prosím poslat foto
vzor: 20 + (20+20) = 20 + 40 = 60
- uč. str. 72 / 2 - ústně vyřešit
PRVOUKA
- učebnice str. 53 - přečíst si; pozorovat na zahradě; na nelinkovaný papír - velikosti malého sešitu - nakreslit a popsat strom - viz str. 53 v učebnici nahoře vlevo; obrázek si pečlivě schovejte!! třeba do PS PRV
pátek 8. května - státní svátek
NĚCO NA VÁS ČEKÁ ...
TAJNÉ VIDEO odkaz zde: https://www.youtube.com/watch?v=gFElBfVnt40
POUZE PRO DĚTI!!!
čtvrtek 7. května - den 38.
ČESKÝ JAZYK
- PS ČJ str. 8 - celá
- list PODSTATNÁ JMÉNA - 2. strana; pošlete mi prosím ofocené obě strany
- procvičuj si: https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/slovni-druhy/podstatna-jmena/cviceni1.htm
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 18 / sloupeček 71
- procvičuj zde: https://skolakov.eu/matematika/2-trida/scitani-a-odcitani-do-100-A/vlakove-nadrazi/priklady1.htm
- test PS MAT str. 13 - 1, 2, 3 - pracovat samostatně a prosím poslat foto
středa 6. května - den 37.
ČESKÝ JAZYK
- Písanka str. 26 - celá strana, tak jak jsme zvyklí; pozor na sezení a držení pera; na mapě si najděte Znojmo
- vyjmenuj nahlas 3x slovní druhy
- list PODSTATNÁ JMÉNA - 1. strana ; posílám k tisku na mail rodičů
MATEMATIKA
- práce podle videa /učebnice MAT, školní sešit, pero, malé pravítko/ https://www.youtube.com/watch?v=P5QCurjpUAg
PRVOUKA
- pusťte si video s Moudronosem STOPY DOMOVA - krásnou hudbu na jejím začátku napsal jeden z našich nejznámějších hudebních skladatelů - Antonín Dvořák; ve videu si připomeneš něco z toho, co jsme si už dříve říkali a dovíš se i něco nového.. /odkaz je na všechna videa s Moudronosem - najděte si prosím díl STOPY DOMOVA/ .https://decko.ceskatelevize.cz/videa?g=podle-poradu&porad=2127729#M
- pokud se ti hudba Antonína Dvořáka líbila, můžeš si ji pustit tady https://www.youtube.com/watch?v=tGloNIXBG8U&t=61s
DOMÁCÍ ÚKOL: v následujících dnech vymysli a nakresli pohlednici místa, kde v naší republice bydlíš /viz video Moudronos/
úterý 5. května - den 36.
ČÁP BÍLÝ - práce s textem /mezipředmětová výuka/; listy posílám k tisku na mail rodičů; nyní nemusíte posílat, ale určitě si je pečlivě uložte!!
pondělí 4. května - den 35.
ČESKÝ JAZYK
- diktát podle videa - prosím poslat foto napsaného diktátu https://www.youtube.com/watch?v=bJnTu2cMTbM ... datum na tabuli ve videu je ze dne, kdy jsem natáčela - děti si do sešitu napíší správně 4. května
- vyjmenuj nahlas 3x slovní druhy
- PS ČJ str. 24 / 3 a), b)
- PS ČJ str. 7 - celá
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 18 / sloupeček 70
- zopakuj si zaokrouhlování čísel na desítky; číslice 0,1,2,3,4 v řádu jednotek se zaokrouhluje "dolů" - tzn. k nižší desítce, počet desítek se NESNIŽUJE!! př. 14 ... 4 se zaokrouhluje dolů - tzn. na 10 nebo 21 ... 1 se zaokrouhluje "dolů" - tzn. na 20; číslice 5,6,7,8,9 se zaokrouhlují "nahoru" - tzn. k následující vyšší desítce. př. 36 ... 6 se zaokrouhluje "nahoru" - tzn. na 40
- do sešitu si vytvoř za pomoci pravítka jednoduchou tabulku /viz předchozí/ a zaokrouhli na desítky tato čísla: 47, 62, 89, 12, 35, 74, 8, 80, 3, 96
- zopakuj si ještě toto: https://skolakov.eu/matematika/2-trida/scitani-a-odcitani-do-100-A/zonglovani-s-micky/priklady1.htm
čtvrtek 30. dubna - den 34.
- vypracujte listy Čarodějné učení, Čarokvíz, Můj kouzelný lektvar
- užijte si dnešní den i podvečer, opečte buřty .... nějak si v rámci možností užijte ty letošní Čarodějnice a pošlete mi fotky :-)
- a dávejte na sebe pozor, ať se vám nic nestane!!!
DOMÁCÍ ÚKOL: v následujících dnech napište 5 - 7 vět o tom, jak jste trávili letošní čarodějnice.
středa 29. dubna - den 33.
ČESKÝ JAZYK
- PS ČJ str. 6 - celá
- pracovní list "Podstatná jména s čarodějnicí" - prosím o spolupráci rodičů
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 18 / sloupeček 69 - děti pracují samy a rodiče prosím o kontrolu výsledků
- zopakujte si písemné počítání; zapište tyto příklady do sešitu a vypočítejte; u odčítání udělejte zkoušku; sešit vyfoťte a pošlete mi - děkuji :-) Pokud by to dětem nešlo, pusťte si znovu video o písemném odčítání.
- příklady: 34 + 18 27 + 23 75 + 23 42 + 39
- 86 - 23 50 - 32 95 - 47 61 - 28 + ZKOUŠKA
úterý 28. dubna - den 32.
- začínáme s novým učivem v ČJ - slovní druhy
ČESKÝ JAZYK
- připravte si pracovní list SLOVA JAKO SOUSEDÉ - v mailu rodičů - a můžete i učebnici ČJ
- bohužel nemohu dnes natočit dětem video, ale píši pro ně vysvětlující úvod. Najdete ho pod odkazem ZPRÁVY DĚTEM a prosím Vás, abyste ho dětem přečetli místo mě vy. Neměly by si ho číst pouze samy, kvůli porozumění. Já se příští týden k tomuto úvodu ještě jednou vrátím... ale není to nic těžkého. Děkuji Vám
- samy vytvoří obrázek SLOVNÍ DRUHY - VESNIČKA /podle návodu ve vzkazu/
- V následujících dnech se naučte názvy slovních druhů zpaměti /viz učebnice str. 76/ nebo z listu SLOVA JAKO SOUSEDÉ.
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 17 / sloupeček 68 - děti pracují samy a rodiče prosím o kontrolu výsledků
- trénuj počítání s hady https://www.matika.in/cs/test.php?g_idt=5ea2e43bf06b9
- PS MAT str. 12 / 19 - podle zadání
pondělí 27. dubna - den 31.
ČESKÝ JAZYK
- Písanka str. 24 - celá strana, tak jak jsme zvyklí; na mapě najděte horu Říp a pusťte si:
- video s četbou pověsti O Praotci Čechovi https://www.youtube.com/watch?v=j5FmxVGSlD0&t=27s
- dále tato videa:
- https://www.youtube.com/watch?v=iCPYbt_aYKw
- https://www.youtube.com/watch?v=k-rtvf_hLvQ
- pracovní list ŘÍP /navazuje na videa/ - v mailu rodičů
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 17 / sloupeček 67 - děti pracují samy a rodiče prosím o kontrolu výsledků
- procvičuj si pyramidy ZDE https://www.matika.in/cs/test.php?g_idt=5ea2e2ee3465b
- slovní úlohy - pouze ústně; list je v mailu rodičů - není třeba tisknout, stačí číst z obrazovky
DOMÁCÍ ÚKOL /budu občas zadávat - jednoduchá práce k procvičení, kterou děti mohou dělat samy; máte-li možnost, třeba až odpoledne - s odstupem od domškol s rodiči/
- pracovní sešit Procvičujeme si ... SPN ... Psaní souhlásek /budu ode dneška pojmenovávat jako PS SPN Skřítek/ str. 9
pondělí 20. dubna - pátek 24. dubna
projekt "Týden s planetou Země"
- všechny pokyny a úkoly najdete v menu pod odkazem Týden s planetou Země
- dopředu prosím dětem neprozrazujte, co je čeká
- pracovní listy posílám mailem
- v případě dotazů, nejasností nebo potíží mne kontaktujte telefonem nebo sms...atd.
- pokuste se opravdu pracovat den po dni, tak jak jsem projekt sestavila
- pošlete další dopis nebo pohled kamarádovi - adresy rozesílám opět mailem- a pošlete mi fotografii, až k vám pozdrav dorazí
- VŠECHNY LISTY Z PROJEKTU SI UCHOVEJTE /stejně jako ostatní listy, které s dětmi vypracováváte - až se sejdeme ve škole, budeme s nimi pracovat!!!
UŽIJTE SI TENTO TÝDEN :-)
pátek 17. dubna - den 25.
Vypracujte list DOMŠKOL, který posílám mailem rodičům. Vyfoťte ho nebo ho nascanujte a pošlete mi ho na můj email nebo sms, WhatsApp, messenger - stačí do pondělí /včetně/.
návod k vyplnění https://www.youtube.com/watch?v=s4o8s57IjgA
ČESKÝ JAZYK
- podle videa https://www.youtube.com/watch?v=4Jvhg4VwOFI - Pravopisné pětiminutovky, pero, učebnice ČJ, fólie, tužka (guma)
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 17 / sloupeček 66
- procvičte si https://skolakov.eu/matematika/2-trida/scitani-a-odcitani-do-100-A/rozsypane-koralky/priklady1.htm
čtvrtek 16. dubna - den 24.
ČESKÝ JAZYK
- napište 5 - 7 vět o místě, kam teď chodíte ven /na procházku, hrát si ap./; nakreslete i obrázek; pište do sešitu domácího psaní, případně do sešitu, který máte doma. Můžete i na list papíru - dětem udělejte podle pravítka odpovídající linky.
- procvičte si https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/souhlasky/vylet-na-safari/cviceni1.htm
MATEMATIKA
- kontrola pracovního listu podle videa https://www.youtube.com/watch?v=YBLHzD_TZfU
!!!! DŮLEŽITÉ VIDEO k předchozí opravě pracovního listu !! https://www.youtube.com/watch?v=mhHYhU1wGp4
- opakování geometrie podle videa https://www.youtube.com/watch?v=DkKM3TD-8IQ
PRVOUKA
- procvičujte si hodiny. Můžete doma sami nebo využít tyto odkazy: https://skolakov.eu/prvouka/2-trida/lide-a-cas/u-hodinare/cviceni1.htm , pracovní listy https://www.detskestranky.cz/wp-content/uploads/2016/02/Hodiny.pdf a https://www.detskestranky.cz/wp-content/uploads/2017/04/Kolik-je-hodin.pdf
hezké hodiny najdete také tady... https://www.pipasik.cz/portfolio/hodiny/
středa 15. dubna - den 23.
ČESKÝ JAZYK
- Párové souhlásky - Pravopisné pětiminutovky podle videa https://www.youtube.com/watch?v=xCa2vjht31w&t=17s
ČTENÍ S POROZUMĚNÍM
- pracovní list ONDŘEJ SEKORA v mailu rodičů - vypracovat si během tohoto týdne; vztahuje se k poslechu četby na pokračování Ferda Mravenec /nové díly jsou v MENU pod odkazem Čtení na pokračování/
MATEMATIKA
- procvičte si https://skolakov.eu/matematika/2-trida/scitani-a-odcitani-do-100-B/hradni-veze/priklady1.htm
- pokud jste včera nestihli vypracovat list, udělejte to dnes
PRVOUKA
- podívejte se na následující dvě videa o JOSEFOVSKÝCH LOUKÁCH. Tato rezervace je nedaleko Slavětína, kde bydlím. Mokřadové louky, o kterých se zde dozvíte, bývaly od Josefova až právě po Slavětín nad Metují. Ještě lze na lukách za vesnicí vidět zbytky závlahového systému... Uvědomte si, jak důležitým prvkem v krajině to může být.
https://www.youtube.com/watch?v=7PXBg9AidRY
https://www.youtube.com/watch?v=aAVNLsF8Qj4
úterý 14. dubna - den 22.
ČESKÝ JAZYK
- PS ČJ 2. díl str. 5 / cv. 1 - přečíst nahlas /nahrát video/ - někteří již mají splněno ; sami si doma odpovězte na otázky k textu - případně vyhledejte v mapě
- cv. 2 - doplnit slova ze závorek ve správném tvaru
- ČJ SPN Psaní y/ý a i/í po tvrdých a měkkých souhláskách.... str. 19/ cv. 12 - samostatně a prosím poté o kontrolu
- procvičte si https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/parove-souhlasky/pravopisny-trenazer/B-P/cviceni.html
SLOH + PRVOUKA
- pošli pohled/dopis kamarádovi /viz email/
MATEMATIKA
- pracovní list v mailu rodičů; na zadní stranu budeme pracovat během týdne podle videa
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
středa 8. dubna - den 21.
ČESKÝ JAZYK + PRVOUKA
- pracovní list Velikonoce - Fred - viz email rodičům
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 17 / sloupeček 65
- slovní úlohy na listu - viz email rodičům; není třeba dělat ZÁPIS, VÝPOČET, ODPOVĚĎ... prostě jen vypočítat, pamětně nebo přímo do toho listu, odpovědět ústně ;-)
Pracovní činnosti a další průřezová témata o Velikonocích nechám na vás - budu ráda za fotografie!! A zítra, ve čtvrtek 9. dubna máte PRÁZDNINY, v pátek 10. dubna je státní svátek - tzn. den volna, potom je víkend a v pondělí 13. dubna opět den volna - Velikonoční pondělí... takže "tady ve škole" se sejdeme opět až v úterý 14. dubna. Odpočiňte si a v rámci možností si užijte Velikonoce!
úterý 7. dubna - den 20.
ČESKÝ JAZYK
- Písanka str. 23 - podle vzoru /měsíce zapisujte číslicí - tzn. zopakujte si jména a pořadí měsíců/
- PS ČJ Nová škola 2. díl str. 4 / 3, 4 - samostatně, je to opakování
PRVOUKA
- pusťte si toto zajímavé video - klidně vícekrát; jsem si jistá, že se vám bude líbit. Zkuste si z něj co nejvíce zapamatovat. https://www.youtube.com/watch?v=BuCHbTphqtU ... a můžete si ho potom pustit také v angličtině https://www.youtube.com/watch?v=mibxJwpennU
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 16 / sloupeček 64
- pracovní list GEOMETRICKÁ TĚLESA
pondělí 6. dubna - den 19.
ČESKÝ JAZYK
- Písanka str. 22 - celá, tak, jak jsme zvyklí psát /viz předchozí strany/ - prosím dohlédnout na správné sezení a držení tužky... nejlépe, jak vám to doma půjde :-)
- pracovní list - v mailu u rodičů
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 16 / sloupeček 63
- pracovní list GEOMETRICKÉ TVARY v mailu rodičů /posílám dva listy z geometrie - jeden udělejte dnes a druhý zítra ;-) /
pátek 3. dubna - den 18.
ČESKÝ JAZYK
- diktát z učebnice - prosím rodiče aby dětem diktovali do sešitu domácího psaní - str. 59/ 9 - v množném čísle - již jste dělali jako úkol na fólii; kontrola diktátu a případná oprava
- ČJ SPN Psaní y/ý a i/í po tvrdých a měkkých souhláskách.... str. 19/ cv. 11 - samostatně a prosím poté o kontrolu
MATEMATIKA
- práce podle videa - pracovní sešit matematiky a učebnice matematiky https://www.youtube.com/watch?v=Xy4dA0cXmp4 a https://www.youtube.com/watch?v=J5yiEjq3db0
Pusťte si video z naší včerejší procházky ;-) https://www.youtube.com/watch?v=V3Am1qBzJAY
čtvrtek 2. dubna - den 17.
ČESKÝ JAZYK
- pracujte podle videa v Pravopisných pětiminutovkách https://www.youtube.com/watch?v=H_aYlvqb_NA - zvládnou děti samy
- PS ČJ 2.díl str. 4 / cv. 1, 2 a), b), c), d)
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 16 / sloupeček 62 - děti samy
- zopakujte si zaokrouhlování na desítky; do malého sešitu matematiky si připravte tabulku na zaokrouhlování /viz předchozí práce/ a místo x použijte tato čísla: 12 6 43 25 51 69 97 84 16 93
PRVOUKA
- pusťte si ke včerejšímu Mezinárodnímu dni ptactva https://www.youtube.com/watch?v=ttrXNBMUhXk&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0E_TvSC-peJ1XInxN6Y-CI5ah1RMN5igWXMQHFuMErjyI4MNqQ_2H_AW0
Pod videem na Youtube si můžete přečíst i komentář autora ;-)
středa 1. dubna - den 16.
- pusťte si toto video a pracujte podle pokynů v něm https://www.youtube.com/watch?v=lccApKm0YgE
- v menu je nová nabídka - Čtení na pokračování
úterý 31. března - den 15.
ČESKÝ JAZYK
- pokud jste nestihli včera, pusťte si video z úvodní strany - Výročí státní vlajky a procvičování dvojhlásek
- pracujte podle videa https://www.youtube.com/watch?v=wWe8iVlf9DQ v Pravopisných pětiminutovkách
- kdo již máte nový nový PS ČJ 2. díl se skřítkem, prohlédněte si ho a vybarvěte si úvodní obrázek - poznáte, jaké roční období je na obrázku?
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 16 / sloupeček 61 - sami
- PS MAT str. 10 / cv. 10, 11 - s pomocí rodičů
Podívejte se na toto jarní video: https://www.youtube.com/watch?v=ksdVrwCILuo
pondělí 30. března - den 14.
ČESKÝ JAZYK
- připravte si učebnici, fólii a obyčejnou tužku; pusťte si výukové video a pracujte se mnou https://www.youtube.com/watch?v=gGwzjuP19lo
- procvičujte v učebnici ČJ str. 63 / 3 na fólii
- uč. ČJ str. 63 / 4 - přepište věty do sešitu domácího psaní
MATEMATIKA
- PS MAT str. 10 / cv. 7 - počítejte svým způsobem
- PS MAT str. 10 / 8 - sami; cv. 9 - s pomocí rodičů
- procvičte si písemné odčítání https://www.youtube.com/watch?v=A5rPr0-F1_E
PRVOUKA
- pokud jsi ještě nevypracoval/a list o kompostu, udělej to dnes - pusť si nejdřív video https://www.youtube.com/watch?v=JvoqxU6HRpo
- učebnice PRV str. 55 - přečíst si; PS PRV str. 55 - vypracuj
pátek 27. března - den 13.
MATEMATIKA
Pokud jste se ještě nepodívali na moje minividea s písemným odčítáním, udělejte to dnes. Připravte si k tomu školní sešit, pero a malé pravítko. Videa najdete pod odkazem v menu - youtuberka A. - videa pro vás Počítejte spolu se mnou a poté si zkuste sami písemně /tzn. POD SEBOU/ vypočítat tyto příklady:
75 - 28 43 - 18 66 - 27 a nezapomeňte ani na zkoušky! :-) Držím vám palce!!
Počítáme zpaměti 2) str. 15 / sloupeček 60
ČESKÝ JAZYK
- Písanka str. 18 - píše se vše psacím písmem; dva poslední řádky slouží k procvičení nebo opravě toho, co se dětem na stránce nepodařilo
- PS SPN str. 15 / 2 a 17 / 6 - prosím, aby rodiče na děti dohlédli a případně jim pomohli
- tiché nebo hlasité čtení a zápis toho, co děti přečetly
PRVOUKA - vypracujte dnes nebo v pondělí 30. 3.
- pusťte si video Na zahrádce / kompost - najdete ho v odkazech youtuberka A.
- vyplňte pracovní list, který posílám rodičům na mail; list si buď vytiskněte nebo ho vyplňte v počítači; pokud vám nejde ani jedno, zapište správné odpovědi prostě na list papíru :-)
čtvrtek 26. března - den 12.
ČESKÝ JAZYK
- nadiktujte dětem /do sešitu domácího psaní/:
-
Za potůčkem se pase kůň. Na zahradě máme úl. Kůra buků je šedá. Hynek má psa. Jmenuje se Brok. Je to chytrý pes. U lesa dovádí zajíci. Po stromech se prohání veverky. Na pasece se hřejí ještěrky.
-
- společně diktát zkontrolujte a opravte
- hlasité čtení a zápis, co děti přečetly
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 15 / sloupeček 59
- DŮLEŽITÉ - zopakujte si pomocí výukového videa sčítání v oboru do 100: https://www.youtube.com/watch?v=WvpIeXoyyzI
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vyrobte si společně jarního zajíce - chtěla jsem je vyrábět s dětmi ve škole, ale bohužel to není možné. Jestli máte chuť, pusťte se do toho doma. Přikládám foto:
První typ vyžaduje seříznutí vhodné větve tak, aby stála a zároveň měla nahoře šikmý řez na namalování obličeje, což nemusí být úplně snadné. Na druhý model stačí jakékoliv polínko ;-)
Maluje se temperou nebo fixem, očka a zuby lze i nalepit. Uši z kartonu ap., fousky jsou z lýka nebo provázku... lepení tavnou pistolí. Pokud se do výroby pustíte, budu moc ráda za sdílení fotek - hotových výrobků i celého procesu Užijte si to!
středa 25. března - den 11.
ČESKÝ JAZYK - dnes budou v češtině pracovat děti samy :-) Rodiče pouze zapíší čtení a dětem pustí odkaz z YOUTUBE.
- Pravopisné pětiminutovky str. 12 / 2. sloupeček - děti doplňují perem
- tiché čtení a zápis, co děti přečetly
- poslechněte si pohádku pana Čapka. Přečte vám ji Erik :-) https://www.youtube.com/watch?v=0m3ydk_Caxs ; nakresli k pohádce obrázek
Kdo si chce ještě trochu procvičovat na počítači - https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-tvrde-a-mekke-souhlasky-1-uroven/5987
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 15 / sloupeček 58
- PS MAT str. 11 / cv. 14, 15
úterý 24. března - den 10.
ČESKÝ JAZYK
- uč. ČJ str. 61 / 1 a), b)
- PS SPN str. 16 - viz zadání
- v prvním řádku doplníme perem v prvním sloupečku -ty do slova mosty; vybarvíme ve třetím sloupečku celé políčko, kde je napsáno ty Už je ... po dokončení se nejdřív přečtou všechna vybarvená a pak nevybarvená políčka - vyjde z toho básnička ;-) Zatím jsme tento typ úlohy nedělali, takže to zkuste nějak zvládnout
- hlasité čtení a zápis, co děti přečetly
Kdo chce vyzkoušet něco nového - https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-delka-samohlasek-u-1-uroven/6401
MATEMATIKA
- PS MAT str. 7 / 10 - všichni; cv. 12 stačí ústně, kdo chce, může zapsat; cv. 11 je dobrovolné a vyžaduje pomoc rodičů :-)
- Počítáme zpaměti 2) str. 15 / sloupeček 57
- procvičujte příklady na lístečcích, které máte doma
Pusťte si https://www.youtube.com/watch?v=KOVOJGoCCGw ... zazpívejte si; vysvětlete si slova PERISKOPY, OSMĚLÍ SE, STOUPÁ MÍZA DO RŮŽE, VICHRY NEDUJOU ... můžete vysvětlit i závěrečný vtip s "velkými zvířaty" - to nechám na vás
pondělí 23. března - den 9.
Na úvodní straně máte vložen "úkol" na tento týden. Můžete jej zvládnout již dnes nebo kdykoliv během týden. Také se k němu můžete, v případě potřeby, opakovaně vrátit.
ČESKÝ JAZYK
- pokud jste v minulém týdnu něco nestihli, dodělejte to dnes
- Písanka str. 16 - celá strana
- hlasité čtení a zápis, co děti přečetly
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti str. 14 / sloupeček 56
- učebnice MAT str. 46 / 5 - ústně s rodičem - PRACUJTE NA ČÍSELNÉ OSE
PRVOUKA
- uč. PRV str. 52 + PS PRV str. 52 / 1; cv. 2 NESTŘÍHEJTE, ať si děti rostlinky nakreslí + máte-li možnost, zkuste je najít na zahradě nebo v přírodě
- Prosím komentujte dětem, co je okolo vás, co děláte a proč; zahrajte si venku nějakou hru :-)
pátek 20. března - den 8.
ČESKÝ JAZYK - PRVOUKA
- Dnes brzy ráno začalo jaro. Je den jarní rovnodennosti - zopakujte si prosím, co to znamená. Podívej se z okna... Jaké je počasí? Co vidíš? Co slyšíš? Když vyjdeš ven, jak voní vzduch? Je poznat, že už jaro začalo? Napiš o tom 3 - 5 vět do sešitu domácího psaní.
- uč. PRV str. 50 - 51 / přečíst si text. V učebnici se píše datum 21.3., ale jarní rovnodennost může nastávat i dříve - letos je to již 20. 3. - viz odkaz https://radiozurnal.rozhlas.cz/prvni-jarni-den-20-nebo-21-brezna-6224343
- PS PRV str. 50 - vystříhejte z přílohy a nalepte; str. 51 - vyplňte; ve cv. 2) nechte jako správnou odpověď 21. března a za ni si doplňte Letos již 20. března.
MATEMATIKA
- učebnice MAT str. 45 / cv. 1 - ústně DŮLEŽITÉ pro uvědomění si přechodu základu 10
- !!! v rámečku uprostřed strany 45 VLEVO je postupné odčítání, které jsme s některými dětmi využili při telefonické výuce - kdo potřebuje, používá, kdo nepotřebuje a odčítá pamětně jistě /nevadí, že pomaleji/ neřeší :-)
- Počítáme zpaměti 2) str. 14 / sloupeček 55 - viz telefonní výuka a předchozí bod tohoto textu
PODÍVEJTE SE NA VIDEO Z ANGLIČTINY - odkaz nahoře na stránce, heslo trivium2020
V 15:20 hodin se pojďme společně prostřednictvím ČT sport rozloučit s paní Danou Zátopkovou .
https://www.facebook.com/czatletika/videos/2447431988900932/?v=2447431988900932
čtvrtek 19. března - den 7.
- zjistěte v kalendáři /na internetu ap./, kdo má svátek
- pusťte si následující video: https://www.youtube.com/watch?v=gAI6c-jOBjg
K videu:
Napadne tě, proč jste se dnes dívali právě na tuto pohádku? Víš, kdo příběh vypráví? Zkus najít s pomocí rodičů, kde leží v České republice Hrusice. Byl jsi tam už někdy? Pokud ne, podívejte se s rodiči na internetu na stránky obce... Nemáte doma knížku, ze které příběh byl??? ... Nebo jinou, od tohoto spisovatele a malíře? Zkus si kousek přečíst...
- vymyslete 3 matematické slovní úlohy /ústně/ s hrdiny pohádky, na kterou jste se dnes dívali; pokud chcete, jednu zapište do mailu a pošlete mi ji - předám ji tady na stránkách dalším dětem :-)
- nakreslete k pohádce obrázek - také ho můžete vyfotit a elektronicky mi přeposlat
- pokud to rodiče dovolí, pusťte si i další díly - nemusí to být jen dnes, klidně se dívejte postupně i v dalších dnech
No a tady si /nejen dnes/ můžete hrát nebo si vytisknout omalovánku ;-) https://www.joseflada.cz/pro-deti/online-hry/
středa 18. března - den 6.
ČESKÝ JAZYK
- Pravop. pětiminutovky - str. 12 / 1. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM a zároveň odůvodňují, proč i,í nebo y,ý; vybarvit si kočičku :-)
- hlasité čtení a zápis, co děti přečetly
MATEMATIKA
Kdo si domluvil termín, bude individuální telefonní výuka /kdo měl v úterý - práce je o pár řádků níže. Nemáte-li domluveno, pošlete sms a vymyslíme termín :-) Potřebuji dětem předat algoritmus pro odčítání s přechodem základu 10.
K telefonní výuce si prosím připravte:
- pero a pravítko /stačí malé/
- malý sešit matematiky
- Počítáme zpaměti 2)
- cokoliv dalšího /nejen z Matematiky, s čím potřebujete pomoci/
Kdo nemá telefonní výuku, procvičuje:
- barevné příklady uč. MAT str. 43, 44
- písemné sčítání dvouciferných čísel s výsledkem max. 100 /35 + 42; 67 + 13; 28 + 64 ... /
!!! Kdo se již učil po telefonu včera:
- Počítáme zpaměti 2) str. 14 / sloupeček 54
PRVOUKA
- pracujte na zahradě nebo jděte na procházku - prosím komentujte dětem, co je okolo vás, co děláte a proč; zahrajte si venku nějakou hru :-)
úterý 17. března - den 5.
ČESKÝ JAZYK
- Pravop. pětiminutovky - str. 11 / 3. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM a zároveň odůvodňují, proč i,í nebo y,ý; vybarvit si kočičku :-)
- Písanka s. 14 - celá strana včetně Jj a Jana - psát PSACÍM písmem; prosím dohlédněte na správné sezení - rovná záda, loket ruky, která píše je na stole /nesmí být ve vzduchu - případně posunout Písanku výš/; držet správně a lehce pero; mezi psaním se uvolňovat - děti znají
- uč. ČJ str. 47 / 3 - na fólii; děti vyhledají v doplňovaných slovech slabikotvorné R, L - je to opakování
- hlasité čtení a zápis, co děti přečetly
MATEMATIKA
Kdo si domluvil termín, bude individuální telefonní výuka. Nemáte-li domluveno, pošlete sms a vymyslíme termín :-) Potřebuji dětem předat algoritmus pro odčítání s přechodem základu 10. Vám rodičům vypracuji a večer pošlu záložní materiál, abyste si doma věděli rady. Není to žádná věda - jen pro jistotu ;-)
K telefonní výuce si prosím připravte:
- pero a pravítko /stačí malé/
- malý sešit matematiky
- Počítáme zpaměti 2)
- cokoliv dalšího /nejen z Matematiky, s čím potřebujete pomoci/
Kdo nemá telefonní výuku, procvičuje:
- barevné příklady uč. MAT str. 43, 44
- písemné sčítání dvouciferných čísel s výsledkem max. 100 /35 + 42; 67 + 13; 28 + 64 ... /
DALŠÍ:
- nechte děti vyzkoušet si jednu novou domácí práci nebo práci na zahradě ;-)
pondělí 16. března - den 4.
ČESKÝ JAZYK
- Pravop. pětiminutovky - str. 11 / 2. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM a zároveň odůvodňují, proč i,í nebo y,ý
- hlasité čtení a zápis, co děti přečetly
- dodělejte vše, co jste v Češtině nestihli minulý týden
PRVOUKA
- nebude-li vyhlášena karanténa se zákazem volného pohybu, jděte na procházku a pozorujte jarní květy - netrhejte je ale zbytečně - je to důležitá potrava pro včelky; zkuste nají podběl, plicník, prvosenku a ukázat tyto léčivé rostliny dětem
- zopakujte si hodiny - čtvrt; půl; třičtvrtě - můžete využít hodiny v PS PRV s. 49 - ať děti píší na fólii a můžete jim zadávat časy nebo naopak nakreslete jim na hodiny přes fólii ručičky a ony ať říkají čas. Máte-li papírové hodiny k výuce času doma, trénujte na nich.
- PS PRV s. 48 / 3
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 19 / sloupeček 74 - děti počítají samy svým způsobem / rodiče prosím o kontrolu; chybně vypočítané příklady si s dětmi vypočítejte znovu
- v malém sešitě matematiky ať si děti samy narýsují tabulku na zaokrouhlování - viz předchozí práce ve škole; do horního řádku x dosaďte: 19; 43; 71; 4; 56; 92; 89; 69; 7; 11; 24; 97
- PS MAT str. 7 / cv. 9, 10 - viz zadání; cv. 12 - vyřešte ústně
13. března - den 3.
ČESKÝ JAZYK
- Pravop. pětiminutovky - str. 11 / 1. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM a zároveň odůvodňují, proč i,í nebo y,ý
- uč. str. 60 / 15 - přečtěte si společně cvičení; věnujte pozornost slovům SNĚŽENKY a DĚTI - psaní ě; prosím nadiktujte dětem pomalu po větách; společně zkontrolujte - opravte chybně napsaná slova NOVÝM NAPSÁNÍM pouze těchto slov pod diktátem
- hlasité čtení a zápis, co děti přečetly
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) str. 19 / sloupeček 73 - děti počítají samy svým způsobem / rodiče prosím o kontrolu; chybně vypočítané příklady si s dětmi vypočítejte znovu
- PS MAT str. 5 / cv. 4; str. 6 / 7, 8 - podle pokynů v pracovním sešitě
- zadejte dětem tyto příklady pro písemné sčítání /tzn. POD SEBOU/ - do malého sešitu matematiky:
- 68 - 54; 94 - 13; 87 - 52; 39 - 17; 26 - 12; 73 - 51 za každým příkladem následuje zkouška sčítáním - viz sešit
12. března - den 2.
ČESKÝ JAZYK
- Pravop. pětiminutovky - str. 10 / 3. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM a zároveň odůvodňují,proč i,í nebo y,ý
- učebnice str. 60 / 14 - pracujte viz zadání a) i b) - využijte fólii; přepište věty do sešitu domácího psaní
- děti si vygumují fólii
- podívejte se na obrázek na obálce učebnice ČJ - tvořte věty o tom, co na obrázku vidíte a říkejte, JAKÉ TO JE. Např. "Na obrázku je veverka. Veverka je rezatá a chundelatá." - pouze ústně
- hlasité čtení a zápis, co děti přečetly
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) - str. 13 / sloupeček 52 - děti počítají samy svým způsobem / rodiče prosím o kontrolu; chybně vypočítané příklady si s dětmi vypočítejte znovu
- učebnice str. 32 / 1, 3 - ústně; str. 32 / 2, 4 - na fólii; sloupeček barevných příkladů ústně
- zadejte dětem 10 příkladů pro písemné sčítání /tzn. POD SEBOU/ - do malého sešitu matematiky; typ příkladu: 36 + 42 ; 28 + 53 ... výsledek maximálně 100 ;-)
11. března - den 1.
ČESKÝ JAZYK
- Pravop. pětiminutovky - str. 10 / 2. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM a zároveň odůvodňují,proč i,í nebo y,ý; po správném vypracování si mohou vybarvit kočičku ;-)
- učebnice str. 60 / 13 - nejdřív doplňte na fólii chybějící slabiky nebo písmena, věty přečtěte; víte, z jakých pohádek věty jsou?; přepište věty do sešitu domácího psaní
- děti si vygumují fólii
- PS SPN str. 18 / 8 - viz zadání
- hlasité čtení a zápis, co děti přečetly
MATEMATIKA
- Počítáme zpaměti 2) - str. 13 / sloupeček 51 - děti počítají samy svým způsobem / rodiče prosím o kontrolu; chybně vypočítané příklady si s dětmi vypočítejte znovu
- učebnice str. 35 / 1, 2, 3 - ústně společně
- učebnice str. 35 / 4 - vypracovat na fólii /výsledek sčítání a zaokrouhlování na desítky
- děti si vygumují fólii
- učebnice str. 40 a 41 - barevné příklady vypočítat ústně s kontrolou rodičů