ČTEME...
Věřím, že vaší pozornosti jistě neuniklo, že v naší škole opravdu hodně dbáme na rozvoj čtenářství nebo chcete-li čtenářské gramotnosti. Jsme přesvědčeni, že schopnost porozumět textu a pracovat s ním je základem pro veškeré další učení a život vůbec.
Ve druhé třídě zdokonalujeme hlasité čtení, postupně navyšujeme podíl čtení tichého. U obojího kontrolujeme, zda děti textu rozumí a jsou schopné na něj reagovat a dále s ním pracovat.
DOMA:
- denně děti čtou hlasitě, zařazujte i vlastní "tiché" čtení
- rodiče jim čtení zapisují do listu
- po přečtení knížky si ve škole vyzvednou děti list a knihu krátce zapíší
!!! za denní zápisy čtení a za zápisy knížek děti získávají body /piktogram palce a knihy/
do celoroční soutěže o čtenářský pohár !!!
Za školní rok by měl žák přečíst a zapsat minimálně 5 knih.
- poslech četby - rodiče, prarodiče ap.
VE ŠKOLE:
- společná četba /knihu dětem půjčujeme ve škole nebo z Čítanky/
- vlastní četba /když máme hotovou práci dříve; knížka vlastní nebo školní - třídní knihovnička/
- čtenářská dílna - ve středu; knihu si děti přinesou nebo mají školní - podle pokynu předem
- poslech četby - učitel/ka