Jdi na obsah Jdi na menu

ČTEME...

Věřím, že vaší pozornosti jistě neuniklo, že v naší škole opravdu hodně dbáme na rozvoj čtenářství nebo chcete-li čtenářské gramotnosti. Jsme přesvědčeni, že schopnost porozumět textu a pracovat s ním je základem pro veškeré další učení a život vůbec. 

Ve druhé třídě zdokonalujeme hlasité čtení, postupně navyšujeme podíl čtení tichého. U obojího kontrolujeme, zda děti textu rozumí a jsou schopné na něj reagovat a dále s ním pracovat. 

DOMA:

  • denně děti čtou hlasitě, zařazujte i vlastní "tiché" čtení
  • rodiče jim čtení zapisují do listu
  • po přečtení knížky si ve škole vyzvednou děti list a knihu krátce zapíší

!!! za denní zápisy čtení a za zápisy knížek děti získávají body /piktogram palce a knihy/

do celoroční soutěže o čtenářský pohár !!!

Za školní rok by měl žák přečíst a zapsat minimálně 5 knih.

  • poslech četby - rodiče, prarodiče ap.

VE ŠKOLE:

  • společná četba /knihu dětem půjčujeme ve škole nebo z Čítanky/
  • vlastní četba /když máme hotovou práci dříve; knížka vlastní nebo školní - třídní knihovnička/
  • čtenářská dílna - ve středu; knihu si děti přinesou nebo mají školní - podle pokynu předem
  • poslech četby - učitel/ka