Jdi na obsah Jdi na menu
 


DOMÁCÍ ŠKOLA

OBECNÁ DOPORUČENÍ PRO DOMÁCÍ UČENÍ:

  • pracujte skutečně denně /pondělí - pátek/
  • vymezte si nejlépe pravidelnou denní dobu dle Vašich možností, avšak myslete na to, že děti se lépe učí dopoledne, případně brzy odpoledne; večerní učení není příliš efektivní
  • mezi učením dělejte dětem přestávky ;-)
  • věnujte učení celkem cca 1 - 2 hodiny /nemusí být nutně v jednom bloku/
  • pamatujte, že děti NEMOHOU PRACOVAT POUZE SAMY, potřebují Vaši spolupráci
  • denně nahlas čtěte a čtení zapisujte do archů
  • denně si děti mají vést Deník
  • nebudu pro Vás připravovat žádné "výchovy" - dohlédněte sami na to, aby se proběhli, zazpívali si nebo něco nakreslili či vyrobili
  • využijte tuto dobu také k zapojení dětí do prací v domácnosti a na zahradě ;-)

Nevím, jak dlouho budete takto pracovat, ale zatím budete s dětmi v podstatě opakovat a procvičovat. Děti jsou tedy zvyklé na určité postupy, které také uvidíte v sešitech. Respektujte je prosím. Píšeme perem, používáme pravítko, nepíše se "na bidýlko" ... atd. :-)

 

---------------------------------------------- yes ------------------------------------------------------------------------------------

 

pátek 22. května - den 48. a POSLEDNÍ!!! 

 

  • pracujte podle listu Vyber si jedno jídlo.... 
  • sám / sama si 15 minut čti potichu, pak čti 10 minut nahlas /nebo obráceně ;-)
  • Počítáme zpaměti 2) str. 21 / sloupečky 83, 84

 

čtvrtek 21. května - den 47.

 

  • Dokonči projekt Pátrání ve spíži, Venkovní badatelská aktivita 1. a 2. - pošli mi fotky
  • sám / sama si 15 minut čti potichu, pak čti 10 minut nahlas /nebo obráceně ;-)
  • Počítáme zpaměti 2) str. 20 / sloupeček 80 a str. 21 / sloupeček 82
  • PS SPN Skřítek str. 15 / 5 - omalovánka

 

středa 20. května - den 46.

 

POKUD JSTE /rodiče/ NEODESLALI VYPLNĚNÝ DOTAZNÍK O DOCHÁZCE DO ŠKOLY /ať už vaše dítě nastoupí nebo ne - musí jej poslat každý!!! / UDĚLEJTE TO TEĎ smiley termín je do dnešních 12:00 hodin.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • sám / sama si 15 minut čti potichu, pak čti 10 minut nahlas /nebo obráceně ;-)
  • PS SPN Skřítek str. 10 / cv. 1 dole

MATEMATIKA

Pokračuj s projektem a udělej jednu další stranu.

 

úterý 19. května - den 45.

 

ČESKÝ JAZYK 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 19 / sloupeček 76 a str. 20 / sloupeček 78

PRVOUKA

  • uč. str. 54 + PS str. 54

Dnes všichni začněte s projektem - udělejte PÁTRÁNÍ VE SPÍŽI /kdo má hotovo ze včera, může pokračovat 1. venkovní badatelskou aktivitou nebo si ji nechat až na zítra/.

 

pondělí 18. května - den 44.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • diktát podle videa - připravili jste si v pátek; pokud jste nestihli, podívejte se do knížky znovu a potom se dejte do diktátu ;-) odkaz na video zde: https://www.youtube.com/watch?v=vFPivQKoeSw
  • PS SPN Skřítek str. 7 / 1; str. 9 - omalovánka

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 19 / sloupeček 75 a str. 20 / sloupeček 77
  • podívej se na toto video - my tento PS nemáme, ale sleduj povídání o jednotkách hmotnosti https://www.youtube.com/watch?v=-wMbjNUsL-o

Pokud se vám to dnes hodí, můžete začít s projektem. V takovém případě ale udělejte pouze 1. stranu s názvem PÁTRÁNÍ VE SPÍŽI.

 

 

pátek 15. května - den 43.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • uč. str. 65 / 13 - přepiš z učebnice do sešitu; slova, která si máš pohlídat jsou v knížce podtržená, ale ty je v sešitě NEPODTRHÁVEJ
  • pročti si cvičení 14. - v pondělí ho budeme psát jako diktát 
  • PS ČJ str. 24 / cv. 4

 

MATEMATIKA

  • uč. str. 73 / 1, 2 - ústně; vzpomeňte si, jak jsme vloni měřili plejtváka před Eladou ;-)
  • sloupeček zelených příkladů str. 73 - ústně
  • Počítáme zpaměti 2) str. 18 / sloupeček 72
  • PS MAT str. 42 / 4 - viz včerejší video výuka (cv.3); hotové mi prosím vyfoťte a pošlete

 

 

čtvrtek 14. května - den 42.

 

ČESKÝ JAZYK 

 

MATEMATIKA

  • procvičuj do sešitu matematiky písemné sčítání a odčítání  /tzn. POD SEBOU/; u odčítání nezapomeň na zkoušku!​ Používej malé pravítko a dbej na úpravu! wink
    • ​24 + 56     62 + 17     48 + 43      39 + 45
    • 68 - 43      79 - 29      36 - 18       54 - 38
  • geometrie podle videa /PS MAT, tužka na rýsování, pravítko/ https://www.youtube.com/watch?v=vwjreZFEWOg

 

 

středa 13. května - den 41.

 

ČESKÝ JAZYK 

wink pusťte si mezi učením video z mé další výpravy do přírody ;-) https://www.youtube.com/watch?v=7o6Poc3XifU

 

MATEMATIKA

  • učebnice str. 72 / 3 - 1. sloupeček /12 příkladů/ - ústně
  • učebnice str. 73 / 4 - 1. sloupeček /4 příkl. + a 4 příkl. -/ vypočítat na fólii

 

 

 

úterý 12. května - den 40.

 

ČESKÝ JAZYK 

 

MATEMATIKA - geometrie

  • učebnice str. 82 
    • přečtěte si dvakrát nahlas rámeček
    • cv. 1) zkuste s provázkem doma
    • cv. 2) ústně /úsečky jsou AB, CD, MN/; EF je klikatá čára, PR je čára lomená /skládá se z úseček/
    • cv. 3) - do sešitu geometrie, pokud máte doma, nebo na nelinkovaný papír; označit krajní body a pojmenovat  - pošlete mi fotku této práce
    • cv. 5) - ústně; úseček je celkem 10 ;-) /AB, AC, AD, AE, BC, BD, BE, CD, CE, DE/ 

 

PRVOUKA 

 

 

 

pondělí 11. května - den 39.

 

ZOOM v 9:00 hodin - hrajeme hru - není povinné. Připravte si list papíru, přeložte ho na polovinu /jako děláme v matematice na sloupečky/ a ještě jednou stejně - vzniknou 4 sloupečky na výšku wink, tužku nebo pero. Těším se! 

 

ČESKÝ JAZYK 

  • PS ČJ str. 10 - celá

 

MATEMATIKA

  • učebnice str. 72 / 1 - přepsat příklady do sešitu a vypočítat; prosím poslat foto 

​         vzor: 20 + (20+20) = 20 + 40 = 60

  • uč. str. 72 / 2 - ústně vyřešit

 

PRVOUKA 

  • učebnice str. 53 - přečíst si; pozorovat na zahradě; na nelinkovaný papír - velikosti malého sešitu - nakreslit a popsat strom - viz str. 53 v učebnici nahoře vlevo; obrázek si pečlivě schovejte!! třeba do PS PRV

 

 

 

pátek 8. května - státní svátek

 

NĚCO NA VÁS ČEKÁ ... heart

 

TAJNÉ VIDEO odkaz zde: https://www.youtube.com/watch?v=gFElBfVnt40

POUZE PRO DĚTI!!! 

 

čtvrtek 7. května - den 38.

 

ČESKÝ JAZYK 

 

MATEMATIKA

 

středa 6. května - den 37.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • Písanka str. 26 - celá strana, tak jak jsme zvyklí; pozor na sezení a držení pera; na mapě si najděte Znojmo
  • vyjmenuj nahlas 3x slovní druhy
  • list PODSTATNÁ JMÉNA - 1. strana ; posílám k tisku na mail rodičů

 

MATEMATIKA

 

PRVOUKA 

 

DOMÁCÍ ÚKOL: v následujících dnech vymysli a nakresli pohlednici místa, kde v naší republice bydlíš /viz video Moudronos/

 

 

 

úterý 5. května - den 36.

 

ČÁP BÍLÝ - práce s textem /mezipředmětová výuka/; listy posílám k tisku na mail rodičů; nyní nemusíte posílat, ale určitě si je pečlivě uložte!!

 

pondělí 4. května - den 35.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • diktát podle videa -  prosím poslat foto napsaného diktátu https://www.youtube.com/watch?v=bJnTu2cMTbM ...  datum na tabuli ve videu je ze dne, kdy jsem natáčela - děti si do sešitu napíší správně 4. května wink
  • vyjmenuj nahlas  3x  slovní druhy
  • PS ČJ str. 24 / 3 a), b)
  • PS ČJ str. 7 - celá

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 18 / sloupeček 70

 

  • zopakuj si zaokrouhlování čísel na desítky; číslice 0,1,2,3,4 v řádu jednotek se zaokrouhluje "dolů" - tzn. k nižší desítce, počet desítek se NESNIŽUJE!! př. 14 ... 4 se zaokrouhluje dolů - tzn. na 10 nebo 21 ... 1 se zaokrouhluje "dolů" - tzn. na 20; číslice 5,6,7,8,9 se zaokrouhlují "nahoru" - tzn. k následující vyšší desítce. př. 36 ... 6 se zaokrouhluje "nahoru" - tzn. na 40
  • do sešitu si vytvoř za pomoci pravítka jednoduchou tabulku /viz předchozí/ a zaokrouhli na desítky tato čísla: 47, 62, 89, 12, 35, 74, 8, 80, 3, 96

 

 

 

 

čtvrtek 30. dubna - den 34.

 

  • vypracujte listy Čarodějné učení, Čarokvíz, Můj kouzelný lektvar
  •  užijte si dnešní den i podvečer, opečte buřty .... nějak si v rámci možností užijte ty letošní Čarodějnice a pošlete mi fotky :-)
  • a dávejte na sebe pozor, ať se vám nic nestane!!! 

 

DOMÁCÍ ÚKOL: v následujících dnech napište 5 - 7 vět o tom, jak jste trávili letošní čarodějnice.

 

 

středa 29. dubna - den 33.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • PS ČJ str. 6 - celá 
  •  pracovní list "Podstatná jména s čarodějnicí" - prosím o spolupráci rodičů

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 18 / sloupeček 69 - děti pracují samy a rodiče prosím o kontrolu výsledků
  • zopakujte si písemné počítání; zapište tyto příklady do sešitu a vypočítejte; u odčítání udělejte zkoušku; sešit vyfoťte a pošlete mi - děkuji :-) Pokud by to dětem nešlo, pusťte si znovu video o písemném odčítání.
  •  
  • příklady:     34 + 18        27 + 23         75 + 23        42  +  39
  •                    86 - 23         50 - 32         95  -  47        61  -  28          + ZKOUŠKA

 

 

 

úterý 28. dubna - den 32.

  • začínáme s novým učivem v ČJ - slovní druhy

 

ČESKÝ JAZYK 

  • připravte si pracovní list SLOVA JAKO SOUSEDÉ - v mailu rodičů - a můžete i učebnici ČJ
  • bohužel nemohu dnes natočit dětem video, ale píši pro ně vysvětlující úvod. Najdete ho pod odkazem ZPRÁVY DĚTEM a prosím Vás, abyste ho dětem přečetli místo mě vy.  Neměly by si ho číst pouze samy, kvůli porozumění. Já se příští týden k tomuto úvodu ještě jednou vrátím... ale není to nic těžkého. Děkuji Vám smiley
  • samy vytvoří obrázek SLOVNÍ DRUHY - VESNIČKA /podle návodu ve vzkazu/
  • V následujících dnech se naučte názvy slovních druhů zpaměti /viz učebnice str. 76/ nebo z listu SLOVA JAKO SOUSEDÉ.

 

MATEMATIKA

 

 

pondělí 27. dubna - den 31.

 

ČESKÝ JAZYK 

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 17 / sloupeček 67 - děti pracují samy a rodiče prosím o kontrolu výsledků
  • procvičuj si pyramidy ZDE https://www.matika.in/cs/test.php?g_idt=5ea2e2ee3465b
  • slovní úlohy - pouze ústně; list je v mailu rodičů - není třeba tisknout, stačí číst z obrazovky

 

DOMÁCÍ ÚKOL /budu občas zadávat - jednoduchá práce k procvičení, kterou děti mohou dělat samy; máte-li možnost, třeba až odpoledne - s odstupem od domškol s rodiči/

  • pracovní sešit Procvičujeme si ... SPN ... Psaní souhlásek /budu ode dneška pojmenovávat jako PS SPN Skřítek/ str. 9 

 

pondělí 20. dubna - pátek 24. dubna 

 

projekt "Týden s planetou Země" 

- všechny pokyny a úkoly najdete v menu pod odkazem Týden s planetou Země

- dopředu prosím dětem neprozrazujte, co je čeká

- pracovní listy posílám mailem

- v případě dotazů, nejasností nebo potíží mne kontaktujte telefonem nebo sms...atd.

- pokuste se opravdu pracovat den po dni, tak jak jsem projekt sestavila

- pošlete další dopis nebo pohled kamarádovi - adresy rozesílám opět mailem- a pošlete mi fotografii, až k vám pozdrav dorazí

- VŠECHNY LISTY Z PROJEKTU SI UCHOVEJTE /stejně jako ostatní listy, které s dětmi vypracováváte - až se sejdeme ve škole, budeme s nimi pracovat!!! 

 

UŽIJTE SI TENTO TÝDEN :-)

 

pátek 17. dubna - den 25.

 

Vypracujte list DOMŠKOL, který posílám mailem rodičům. Vyfoťte ho nebo ho nascanujte a pošlete mi ho na můj email nebo sms, WhatsApp, messenger - stačí do pondělí /včetně/.

návod k vyplnění https://www.youtube.com/watch?v=s4o8s57IjgA

ČESKÝ JAZYK 

MATEMATIKA

 

čtvrtek 16. dubna - den 24.

 

ČESKÝ JAZYK 

 

MATEMATIKA

!!!! DŮLEŽITÉ VIDEO k předchozí opravě pracovního listu !! https://www.youtube.com/watch?v=mhHYhU1wGp4

 

PRVOUKA

         hezké hodiny najdete také tady... https://www.pipasik.cz/portfolio/hodiny/

 

středa 15. dubna - den 23.

 

ČESKÝ JAZYK 

 

ČTENÍ S POROZUMĚNÍM

  • pracovní list ONDŘEJ SEKORA v mailu rodičů - vypracovat si během tohoto týdne; vztahuje se k poslechu četby na pokračování Ferda Mravenec /nové díly jsou v MENU  pod odkazem Čtení na pokračování/

 

MATEMATIKA

 

PRVOUKA

  • podívejte se na následující dvě videa o JOSEFOVSKÝCH LOUKÁCH. Tato rezervace je nedaleko Slavětína, kde bydlím. Mokřadové louky, o kterých se zde dozvíte, bývaly od Josefova až právě po Slavětín nad Metují. Ještě lze na lukách za vesnicí vidět zbytky závlahového systému...  Uvědomte si, jak důležitým prvkem v krajině to může být.

https://www.youtube.com/watch?v=7PXBg9AidRY

https://www.youtube.com/watch?v=aAVNLsF8Qj4

 

 

úterý 14. dubna - den 22.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • PS ČJ 2. díl str. 5 / cv. 1 - přečíst nahlas /nahrát video/ - někteří již mají splněno smiley  ; sami si doma odpovězte na otázky k textu - případně vyhledejte v mapě 
  •                               cv. 2 - doplnit slova ze závorek ve správném tvaru
  • ČJ SPN Psaní y/ý a  i/í po tvrdých a měkkých souhláskách.... str. 19/ cv. 12 - samostatně a prosím poté o kontrolu
  • procvičte si https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/parove-souhlasky/pravopisny-trenazer/B-P/cviceni.html

 

SLOH + PRVOUKA

  • pošli pohled/dopis kamarádovi /viz email/

 

MATEMATIKA

  • pracovní list v mailu rodičů; na zadní stranu budeme pracovat během týdne podle videa

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

středa 8. dubna - den 21.

 

ČESKÝ JAZYK + PRVOUKA

  • pracovní list  Velikonoce - Fred - viz email rodičům

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 17 / sloupeček 65
  • slovní úlohy na listu - viz email rodičům; není třeba dělat ZÁPIS, VÝPOČET, ODPOVĚĎ... prostě jen vypočítat, pamětně nebo přímo do toho listu, odpovědět ústně ;-)

Pracovní činnosti a další průřezová témata o Velikonocích nechám na vás - budu ráda za fotografie!! heart A zítra, ve čtvrtek 9. dubna máte PRÁZDNINY, v pátek 10. dubna je státní svátek - tzn. den volna, potom je víkend a v pondělí 13. dubna opět den volna - Velikonoční pondělí... takže "tady ve škole" se sejdeme opět až v úterý 14. dubna. Odpočiňte si a v rámci možností si užijte Velikonoce! 

 

úterý 7. dubna - den 20.

 

ČESKÝ JAZYK

  • Písanka str. 23 - podle vzoru /měsíce zapisujte číslicí - tzn. zopakujte si jména a pořadí měsíců/
  • PS ČJ Nová škola 2. díl str. 4 / 3, 4 - samostatně, je to opakování

 

PRVOUKA 

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 16 / sloupeček 64 
  • pracovní list GEOMETRICKÁ TĚLESA

 

pondělí 6. dubna - den 19.

 

ČESKÝ JAZYK

  • Písanka str. 22 - celá, tak, jak jsme zvyklí psát /viz předchozí strany/ - prosím dohlédnout na správné sezení a držení tužky... nejlépe, jak vám to doma půjde :-)
  • pracovní list - v mailu u rodičů

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 16 / sloupeček 63
  • pracovní list GEOMETRICKÉ TVARY v mailu rodičů /posílám dva listy z geometrie - jeden udělejte dnes a druhý zítra ;-) / 

 

pátek 3. dubna - den 18.

 

ČESKÝ JAZYK

  • diktát z učebnice - prosím rodiče aby dětem diktovali do sešitu domácího psaní - str. 59/ 9 - v množném čísle - již jste dělali jako úkol na fólii; kontrola diktátu a případná oprava
  • ČJ SPN Psaní y/ý a  i/í po tvrdých a měkkých souhláskách.... str. 19/ cv. 11 - samostatně a prosím poté o kontrolu

MATEMATIKA

 

Pusťte si video z naší včerejší procházky ;-)  https://www.youtube.com/watch?v=V3Am1qBzJAY

 

 

  čtvrtek 2. dubna - den 17.

 

ČESKÝ JAZYK

 

MATEMATIKA 

  • Počítáme zpaměti 2) str. 16 / sloupeček 62 - děti samy
  • zopakujte si zaokrouhlování na desítky; do malého sešitu matematiky si připravte tabulku na zaokrouhlování /viz předchozí práce/ a místo x použijte tato čísla: 12  6  43  25  51  69  97  84  16  93

PRVOUKA

Pod videem na Youtube si můžete přečíst i komentář autora ;-)

středa 1. dubna - den 16.

 

 

 

úterý 31. března - den 15.

ČESKÝ JAZYK

  • pokud jste nestihli včera, pusťte si video z úvodní strany - Výročí státní vlajky a procvičování dvojhlásek
  • pracujte podle videa https://www.youtube.com/watch?v=wWe8iVlf9DQ v Pravopisných pětiminutovkách
  • kdo již máte nový nový PS ČJ 2. díl se skřítkem, prohlédněte si ho a vybarvěte si úvodní obrázek - poznáte, jaké roční období je na obrázku?

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 16 / sloupeček 61 - sami
  • PS MAT str. 10 / cv. 10, 11 - s pomocí rodičů

 

Podívejte se na toto jarní video: https://www.youtube.com/watch?v=ksdVrwCILuo

 

pondělí 30. března - den 14.

ČESKÝ JAZYK

  • připravte si učebnici, fólii a obyčejnou tužku; pusťte si výukové video a pracujte se mnou https://www.youtube.com/watch?v=gGwzjuP19lo
  • procvičujte v učebnici ČJ str. 63 / 3 na fólii
  • uč. ČJ str. 63 / 4 - přepište věty do sešitu domácího psaní

 

MATEMATIKA

 

PRVOUKA

 

pátek 27. března - den 13.

MATEMATIKA

Pokud jste se ještě nepodívali na moje minividea s písemným odčítáním, udělejte to dnes. Připravte si k tomu školní sešit, pero a malé pravítko. Videa najdete pod odkazem v menu -  youtuberka A. - videa pro vás Počítejte spolu se mnou a poté si zkuste sami písemně /tzn. POD SEBOU/ vypočítat tyto příklady:

75 - 28     43 - 18    66 - 27    a nezapomeňte ani na zkoušky! :-) Držím vám palce!! 

Počítáme zpaměti 2) str. 15 / sloupeček 60

 

ČESKÝ JAZYK

  • Písanka str. 18 - píše se vše psacím písmem; dva poslední řádky slouží k procvičení nebo opravě toho, co se dětem na stránce nepodařilo
  • PS SPN str. 15 / 2 a 17 / 6 - prosím, aby rodiče na děti dohlédli a případně jim pomohli
  • tiché nebo hlasité čtení a zápis toho, co děti přečetly

 

PRVOUKA - vypracujte dnes nebo v pondělí 30. 3. 

  • pusťte si video Na zahrádce / kompost - najdete ho v odkazech youtuberka A. 
  • vyplňte pracovní list, který posílám rodičům na mail; list si buď vytiskněte nebo ho vyplňte v počítači; pokud vám nejde ani jedno, zapište správné odpovědi prostě na list papíru :-) 

     

     

čtvrtek 26. března - den 12.

 

ČESKÝ JAZYK 

  • nadiktujte dětem /do sešitu domácího psaní/:
    • Za potůčkem se pase kůň. Na zahradě máme úl. Kůra buků je šedá. Hynek má psa. Jmenuje se Brok. Je to chytrý pes. U lesa dovádí zajíci. Po stromech se prohání veverky. Na pasece se hřejí ještěrky. 

  • společně diktát zkontrolujte a opravte
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

 

MATEMATIKA

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vyrobte si společně jarního zajíce - chtěla jsem je vyrábět s dětmi ve škole, ale bohužel to není možné. Jestli máte chuť, pusťte se do toho doma. Přikládám foto: 

n11911.jpg   img_3504.jpg

  První typ vyžaduje seříznutí vhodné větve tak, aby stála a zároveň měla nahoře šikmý řez na namalování obličeje, což nemusí být úplně snadné. Na druhý model stačí jakékoliv polínko ;-)

 

Maluje se temperou nebo fixem, očka a zuby lze i nalepit. Uši z kartonu ap., fousky jsou z lýka nebo provázku... lepení tavnou pistolí. Pokud se do výroby pustíte, budu moc ráda za sdílení fotek - hotových výrobků i celého procesu smiley Užijte si to! heart

 

  

 

středa 25. března - den 11.

ČESKÝ JAZYK - dnes budou v češtině pracovat děti samy :-) Rodiče pouze zapíší čtení a dětem pustí odkaz z YOUTUBE. 

  • Pravopisné pětiminutovky str. 12 / 2. sloupeček - děti doplňují perem
  • tiché čtení a zápis, co děti přečetly
  • poslechněte si pohádku pana Čapka. Přečte vám ji Erik :-) https://www.youtube.com/watch?v=0m3ydk_Caxs ; nakresli k pohádce obrázek

Kdo si chce ještě trochu procvičovat na počítači - https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-tvrde-a-mekke-souhlasky-1-uroven/5987

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) str. 15 / sloupeček 58
  • PS MAT str. 11 / cv. 14, 15

 

 

úterý 24. března - den 10.

ČESKÝ JAZYK

  • uč. ČJ str. 61 / 1 a), b)
  • PS SPN str. 16 - viz zadání   
    •  v prvním řádku doplníme perem v prvním sloupečku -ty  do slova mosty; vybarvíme ve třetím sloupečku celé políčko, kde je napsáno ty   Už je  ... po dokončení se nejdřív přečtou všechna vybarvená a pak nevybarvená políčka - vyjde z toho básnička ;-) Zatím jsme tento typ úlohy nedělali, takže to zkuste nějak zvládnout yes
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

Kdo chce vyzkoušet něco nového - https://www.umimecesky.cz/doplnovacka-delka-samohlasek-u-1-uroven/6401

 

MATEMATIKA

  • PS MAT str. 7 / 10 - všichni; cv. 12 stačí ústně, kdo chce, může zapsat; cv. 11 je dobrovolné a vyžaduje pomoc rodičů :-)
  • Počítáme zpaměti 2) str. 15 / sloupeček 57
  • procvičujte příklady na lístečcích, které máte doma

 

heart  Pusťte si https://www.youtube.com/watch?v=KOVOJGoCCGw ... zazpívejte si; vysvětlete si slova PERISKOPY, OSMĚLÍ SE, STOUPÁ MÍZA DO RŮŽE, VICHRY NEDUJOU  ... můžete vysvětlit i závěrečný vtip s "velkými zvířaty" - to nechám na vás laugh

 

pondělí 23. března - den 9.

 

Na úvodní straně máte vložen "úkol" na tento týden. Můžete jej zvládnout již dnes nebo kdykoliv během týden. Také se k němu můžete, v případě potřeby, opakovaně vrátit.

ČESKÝ JAZYK

  • pokud jste v minulém týdnu něco nestihli, dodělejte to dnes
  • Písanka str. 16 - celá strana
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti str. 14 / sloupeček 56
  • učebnice MAT str. 46 / 5 - ústně s rodičem - PRACUJTE NA ČÍSELNÉ OSE

PRVOUKA

  • uč. PRV str. 52 + PS PRV str. 52 / 1; cv. 2 NESTŘÍHEJTE, ať si děti rostlinky nakreslí + máte-li možnost,  zkuste je najít na zahradě nebo v přírodě
  •  Prosím komentujte dětem, co je okolo vás, co děláte a proč; zahrajte si venku nějakou hru :-)

 

pátek 20. března - den 8.

 

ČESKÝ JAZYK - PRVOUKA

  • Dnes brzy ráno začalo jaro. Je den jarní rovnodennosti - zopakujte si prosím, co to znamená. Podívej se z okna... Jaké je počasí? Co vidíš? Co slyšíš? Když vyjdeš ven, jak voní vzduch? Je poznat, že už jaro začalo? Napiš o tom 3 - 5 vět do sešitu domácího psaní. 
  • uč. PRV str. 50 - 51 / přečíst si text. V učebnici se píše datum 21.3., ale jarní rovnodennost může nastávat i dříve - letos je to již 20. 3. - viz odkaz https://radiozurnal.rozhlas.cz/prvni-jarni-den-20-nebo-21-brezna-6224343
  • PS PRV str. 50 - vystříhejte z přílohy a nalepte; str. 51 - vyplňte; ve cv. 2) nechte jako správnou odpověď 21. března a za ni si doplňte Letos již  20. března.

MATEMATIKA

  • učebnice MAT str. 45 / cv. 1 - ústně DŮLEŽITÉ pro uvědomění si přechodu základu 10 
  • !!! v rámečku uprostřed strany 45 VLEVO  je postupné odčítání, které jsme s některými dětmi využili při telefonické výuce - kdo potřebuje, používá, kdo nepotřebuje a odčítá pamětně jistě /nevadí, že pomaleji/ neřeší :-)
  • Počítáme zpaměti 2) str. 14 / sloupeček 55 - viz telefonní výuka a předchozí bod tohoto textu

PODÍVEJTE SE NA VIDEO Z ANGLIČTINY - odkaz nahoře na stránce, heslo trivium2020

V 15:20 hodin se pojďme společně prostřednictvím ČT sport rozloučit s paní Danou Zátopkovou broken heart

https://www.facebook.com/czatletika/videos/2447431988900932/?v=2447431988900932

 

čtvrtek 19. března - den 7.

 

K videu:

Napadne tě, proč jste se dnes dívali právě na tuto pohádku? Víš, kdo příběh vypráví? Zkus najít s pomocí rodičů, kde leží v České republice Hrusice. Byl jsi tam už někdy? Pokud ne, podívejte se s rodiči na internetu na stránky obce... Nemáte doma knížku, ze které příběh byl??? ... Nebo jinou, od tohoto spisovatele a malíře? Zkus si kousek přečíst...

  • vymyslete 3 matematické slovní úlohy /ústně/ s hrdiny pohádky, na kterou jste se dnes dívali; pokud chcete, jednu zapište do mailu a pošlete mi ji - předám ji tady na stránkách dalším dětem :-)
  • nakreslete k pohádce obrázek - také ho můžete vyfotit a elektronicky mi přeposlat
  • pokud to rodiče dovolí, pusťte si i další díly - nemusí to být jen dnes, klidně se dívejte postupně i v dalších dnech

 

heart    No a tady si /nejen dnes/  můžete hrát nebo si vytisknout omalovánku ;-) https://www.joseflada.cz/pro-deti/online-hry/

 

 

středa 18. března - den 6.

ČESKÝ JAZYK

  • Pravop. pětiminutovky - str. 12 / 1. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM  a zároveň odůvodňují, proč i,í nebo y,ý; vybarvit si kočičku :-)
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

 

MATEMATIKA

Kdo si domluvil termín, bude individuální telefonní výuka /kdo měl v úterý - práce je o pár řádků níže. Nemáte-li domluveno, pošlete sms a vymyslíme termín :-) Potřebuji dětem předat algoritmus pro odčítání s přechodem základu 10. 

K telefonní výuce si prosím připravte: 

  • pero a pravítko /stačí malé/
  • malý sešit matematiky
  • Počítáme zpaměti 2)
  • cokoliv dalšího /nejen z Matematiky, s čím potřebujete pomoci/

  Kdo nemá telefonní výuku, procvičuje:

  • barevné příklady uč. MAT str. 43, 44
  • písemné sčítání dvouciferných čísel s výsledkem max. 100 /35 + 42; 67 + 13; 28 + 64 ... /

!!! Kdo se již učil po telefonu včera:

  • Počítáme zpaměti 2) str. 14 / sloupeček 54 

 

PRVOUKA

  • pracujte na zahradě nebo jděte na procházku - prosím komentujte dětem, co je okolo vás, co děláte a proč; zahrajte si venku nějakou hru :-)

 

úterý 17. března - den 5.

ČESKÝ JAZYK

  • Pravop. pětiminutovky - str. 11 / 3. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM  a zároveň odůvodňují, proč i,í nebo y,ý; vybarvit si kočičku :-)
  • Písanka s. 14 - celá strana včetně Jj a Jana - psát PSACÍM písmem; prosím dohlédněte na správné sezení - rovná záda, loket ruky, která píše je na stole /nesmí být ve vzduchu - případně posunout Písanku výš/; držet správně a lehce pero; mezi psaním se uvolňovat - děti znají
  • uč. ČJ str. 47 / 3 - na fólii; děti vyhledají v doplňovaných slovech slabikotvorné R, L - je to opakování
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

 

MATEMATIKA

Kdo si domluvil termín, bude individuální telefonní výuka. Nemáte-li domluveno, pošlete sms a vymyslíme termín :-) Potřebuji dětem předat algoritmus pro odčítání s přechodem základu 10. Vám rodičům vypracuji a večer pošlu záložní materiál, abyste si doma věděli rady. Není to žádná věda - jen pro jistotu ;-)

     K telefonní výuce si prosím připravte: 

  • pero a pravítko /stačí malé/
  • malý sešit matematiky
  • Počítáme zpaměti 2)
  • cokoliv dalšího /nejen z Matematiky, s čím potřebujete pomoci/

     Kdo nemá telefonní výuku, procvičuje:

  • barevné příklady uč. MAT str. 43, 44
  • písemné sčítání dvouciferných čísel s výsledkem max. 100 /35 + 42; 67 + 13; 28 + 64 ... /

 

DALŠÍ:

  • nechte děti vyzkoušet si jednu novou domácí práci nebo práci na zahradě ;-)

 

pondělí 16. března - den 4.

ČESKÝ JAZYK

  • Pravop. pětiminutovky - str. 11 / 2. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM  a zároveň odůvodňují, proč i,í nebo y,ý
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly
  • dodělejte vše, co jste v Češtině nestihli minulý týden

 

PRVOUKA

  • nebude-li vyhlášena karanténa se zákazem volného pohybu, jděte na procházku a pozorujte jarní květy - netrhejte je ale zbytečně - je to důležitá potrava pro včelky; zkuste nají podběl, plicník, prvosenku a ukázat tyto léčivé rostliny dětem
  • zopakujte si hodiny - čtvrt; půl; třičtvrtě - můžete využít hodiny v PS PRV s. 49 - ať děti píší na fólii a můžete jim zadávat časy nebo naopak nakreslete jim na hodiny přes fólii ručičky a ony ať říkají čas. Máte-li papírové hodiny k výuce času doma, trénujte na nich.
  • PS PRV s. 48 / 3

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2)  str. 19 / sloupeček 74 - děti počítají samy svým způsobem / rodiče prosím o kontrolu; chybně vypočítané příklady si s dětmi vypočítejte znovu 
  • v malém sešitě matematiky ať si děti samy narýsují tabulku na zaokrouhlování - viz předchozí práce ve škole; do horního řádku x dosaďte: 19; 43; 71; 4; 56; 92; 89; 69; 7; 11; 24; 97
  • PS MAT str. 7 / cv. 9, 10 - viz zadání; cv. 12 - vyřešte ústně

 

13. března - den 3.

ČESKÝ JAZYK

  • Pravop. pětiminutovky - str. 11 / 1. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM  a zároveň odůvodňují, proč i,í nebo y,ý
  • uč. str. 60 / 15 - přečtěte si společně cvičení; věnujte pozornost slovům SNĚŽENKY a DĚTI - psaní ě; prosím nadiktujte dětem pomalu po větách; společně zkontrolujte - opravte chybně napsaná slova NOVÝM NAPSÁNÍM pouze těchto slov pod diktátem
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2)  str. 19 / sloupeček 73 - děti počítají samy svým způsobem / rodiče prosím o kontrolu; chybně vypočítané příklady si s dětmi vypočítejte znovu 
  • PS MAT str. 5 / cv. 4; str. 6 / 7, 8 - podle pokynů v pracovním sešitě
  • zadejte dětem tyto příklady pro písemné sčítání /tzn. POD SEBOU/ - do malého sešitu matematiky:
  • 68 - 54; 94 - 13; 87 - 52; 39 - 17; 26 - 12; 73 - 51 za každým příkladem následuje zkouška sčítáním - viz sešit

 

12. března - den 2.

ČESKÝ JAZYK

  • Pravop. pětiminutovky - str. 10 / 3. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM  a zároveň odůvodňují,proč i,í nebo y,ý
  • učebnice str. 60 / 14 - pracujte viz zadání a) i b) - využijte fólii; přepište věty do sešitu domácího psaní
  • děti si vygumují fólii
  • podívejte se na obrázek na obálce učebnice ČJ - tvořte věty o tom, co na obrázku vidíte a říkejte, JAKÉ TO JE.  Např. "Na obrázku je veverka. Veverka je rezatá a chundelatá." - pouze ústně
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

 

MATEMATIKA

  • Počítáme zpaměti 2) - str. 13 / sloupeček 52 - děti počítají samy svým způsobem / rodiče prosím o kontrolu; chybně vypočítané příklady si s dětmi vypočítejte znovu 
  • učebnice str. 32 / 1, 3 - ústně; str. 32 / 2, 4 - na fólii; sloupeček barevných příkladů ústně
  • zadejte dětem 10 příkladů pro písemné sčítání /tzn. POD SEBOU/ - do malého sešitu matematiky;                        typ příkladu: 36 + 42 ; 28 + 53 ... výsledek maximálně 100 ;-)

 

11. března - den 1.

ČESKÝ JAZYK

  • Pravop. pětiminutovky - str. 10 / 2. sloupeček - děti doplňují POUZE PEREM  a zároveň odůvodňují,proč i,í nebo y,ý; po správném vypracování si mohou vybarvit kočičku ;-)
  • učebnice str. 60 / 13 - nejdřív doplňte na fólii chybějící slabiky nebo písmena, věty přečtěte; víte, z jakých pohádek věty jsou?; přepište věty do sešitu domácího psaní
  • děti si vygumují fólii
  • PS SPN str. 18 / 8 - viz zadání
  • hlasité čtení a zápis, co děti přečetly

 

MATEMATIKA 

  • Počítáme zpaměti 2) - str. 13 / sloupeček 51 - děti počítají samy svým způsobem / rodiče prosím o kontrolu; chybně vypočítané příklady si s dětmi vypočítejte znovu 
  • učebnice str. 35 / 1, 2, 3 - ústně společně
  • učebnice str. 35 / 4 - vypracovat na fólii /výsledek sčítání a zaokrouhlování na desítky
  • děti si vygumují fólii
  • učebnice str. 40 a 41 - barevné příklady vypočítat ústně s kontrolou rodičů